קורבנותיו של יעקב העליון תובעות ממנו 6.6 מיליון שקל

כזכור, העיתונאי לשעבר יעקב העליון הורשע בבעילת נערה בת 14 ובמעשים מגונים באחותה בת ה-20 ■ כעת תובעות ממנו השתיים פיצוי בגין נזקיהן - בעיקר כאב וסבל ואובדן השתכרות לעתיד ■ טוענות: "מעשיו מפלצתיים"

העיתונאי לשעבר יעקב העליון (67) נתבע לשלם 6.6 מיליון שקל לשתי קורבנותיו, בטענה לנזקים גופניים, נפשיים וכלכליים שנגרמו להן כתוצאה מעבירות המין שביצע בהן.

כזכור, העליון הורשע כי ביצע עבירות של בעילה אסורה באחת מהמתלוננות, כשהיתה קטינה בת 14; ובביצוע מעשה מגונה במתלוננת השנייה, כשהיתה בת 21.

השתיים תובעות פיצויים בגין עוולות תקיפה, הפרת חובת זהירות ורשלנות ובגין נזקיהן - בעיקר כאב וסבל ואובדן השתכרות לעתיד.

התובעת הקטינה למדה בשעתו בבית-הספר לאמנויות - אותו ניהלה אשתו המנוחה של העליון, יעל; ואילו לתובעת השנייה היתה היכרות מוקדמת עם העליון כידיד המשפחה.

השתיים טוענות, באמצעות עו"ד משה קפלנסקי, כי העליון ניצל את תמימותן ואת יחסי האמון, הרעות, ההערכה המקצועית והחיבה שרחשו כלפיו. לדברי התובעת הקטינה, היא לא הביעה התנגדות באופן אקטיבי במהלך האירועים בשל חוסר יכולת ואין אונים וכיוון שהיתה במצב של "ניתוק".

לטענת התובעות, "העליון הפר כל נורמה חברתית ומוסרית ונהג בהן כפי שאדם סביר במקצועו, גילו, מעמדו, הכשרתו ותפקידו לא היה נוהג, תוך שהוא מבזה את כבודן, את צנעת הפרט שלהן ואת האוטונומיה שלהן על גופן, ומעשיו עולים כדי מפלצתיות, רשעות והתרשלות".

התובעות מציינות כי הן עדיין נמצאות במסגרת הליכים טיפולים נפשיים ושיקום.

התובעת הקטינה טוענת כי מעשיו של העליון השפיעו קשות על מצבה הנפשי. לדבריה, לאחר ניסיון התאבדות היא אושפזה לטיפול; היא נתקפה חרדות ופחדים ושרויה בדכאון עמוק, ומטופלת זמן רב על-ידי פסיכולוגית ופסיכיאטר.

התובעת השנייה טוענת כי נגרמו לה נזקים בלתי מוחשיים של פגיעה בגופה, בכבודה ובאמונה בבריות, והיא נותרה עם תחושת בגידה וסבל נפשי רב. לדבריה, היא מתקשה לפתח יחסי אמון עם אנשים קרובים ומערכות יחסים עם בני-זוג, והיא טופלה על-ידי פסיכולוגית במשך 4 שנים, וזו היפנתה אותה לטיפול פסיכיאטרי, במהלכו טופלה תרופתית במשך שנה.

טרם הוגש כתב הגנה.