מניית טאואר זינקה ב-10% בוול סטריט בעקבות ספקולציה על חוזה חדש

לפי השמועה באחד הפורומים הכלכליים, החברה חתמה על חוזה מהותי עם לקוח בארה"ב ותודיע על כך בשבוע הבא ■ טאואר בתגובה: "החברה אינה מגיבה לשמועות" ■ טאואר תפרסם את הדו"חות הרבעוניים ביום רביעי

מניית טאואר , עולה היום ב-12% ומשלימה זינוק של כ-60% השבוע. בכלל, מתחילת השנה נסקה המניה בכ-500% ולאחרונה היא מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים, אשר בא לידי ביטוי במחזורי המסחר בה. מאחורי הזינוק עומדים, בין היתר, חוזים טריים עליהם חתמה החברה לאחרונה, אולם לכך יש לצרף גורמים נוסף: שמועות בקרב פורומים כלכליים על עסקאות נוספות וגם המלצה חמה שניפק למניה ניוזלטר השקעות מוכר בארה"ב.

אמש (ה') זכתה טאואר להמלצה חיובית מניוזלטר בשם "Next Inning", המוכר בקהילת המשקיעים בארה"ב. הניזולטר מסקר למעלה מ-150 מניות מענפי הטכנולוגיה והסמיקונדקטור, והעורך שלו הוא פול מקוויליאמס, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה בתעשיית הסמיקונדקטור. למעשה, מקוויליאמס המליץ למשקיעים לרכוש מניות טאואר ב-15 ביוני, ומאז הן זינקו ביותר מ-210%. הוא ממשיך להמליץ על המניה גם היום, יחד עם מניות אומניוויז'ן (סימול: OVTI), קרי (סימול: CREE) אינטרנשונל רקטיפייר (סימול: IRF) ו-IXYS (סימול: IXYS).

טאואר צירפה השבוע לקוח חדש בקוריאה - Dongwoon Anatech - והיא תספק לו שבבים בהיקף של מיליוני דולרים בשנה. נראה כי מאמציה של החברה בקוריאה נושאים פרי: לפני מספר חודשים היא מינתה את מייקל סונג לתפקיד מנהל המכירות שלה בקוריאה, ומאז הוא השיג עבורה 2 לקוחות חשובים. בחודש האחרון הודיעה החברה על 3 חוזים חדשים שיתרמו לה לשורת ההכנסות ברבעונים הבאים.

בכלל, התעניינות המשקיעים בטאואר עלתה בתקופה האחרונה וניתן לראות זאת במחזור המסחר הממוצע בה, אשר עלה בכ-30% ומסתכם כעת ב-405 אלף מניות. המניה קרוב לשער של דולר אחד ומדובר בשער חשוב עבורה, שכן אם היא לא תצליח להתבסס מעל שער זה למשך 10 ימים עד תחילת שנת 2010 - היא תימחק מרשימת המסחר הראשית של הנאסד"ק ותעבור להיסחר ברשימת ה-Capital Markets. מעבר לכך, לשער זה חשיבות רחבה יותר, שכן קרנות השקעה רבות בארה"ב מנועות מלהשקיע במניות הנמוכות מדולר.

אך להתעניינות בטאואר פן נוסף - שמועות. בפורומים כלכליים השונים (הן בישראל והן בארה"ב) ניכרת בתקופה האחרונה עלייה באיזכור שמה של טאואר, ויש המנצלים את המומנטום במניה על מנת ליזום שמועות שונות. לצורך הדוגמה, היום (ו') פירסם אחד הגולשים בדף של טאואר בפורום יאהו, כי החברה חתמה על הסכם מהותי עם חברה אמריקנית וכי היא תדווח על העסקה בשבוע הבא. לשמועה זו אין עדיין בסיס, וחברת טאואר נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

מה שכן יקרה בוודאות בשבוע הבא הוא פירסום הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני של 2009. החברה תפרסם את הדו"חות ביום רביעי הקרוב. את הרבעון הראשון של השנה סגרה טאואר בהפסד של 27.6 מיליון דולר לצד הכנסות של 58 מיליון דולר.