עליות באסיה: הנג-סנג טיפס ב-2.7% לשיא של 11 חודשים

גלובס tv מדד ניקיי עלה ב-1.1% לרמה הגבוהה ביותר מזה 10 חודשים ■ מחירי הבתים בערי סין עלו ביולי בשיעור החד ביותר מזה תשעה חודשים ■ הזמנות ציוד כבד למפעלים ביפן עלו ב-9.7% ביוני - הרבה יותר מהתחזיות

מרבית המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים, כאשר הבורסות של טוקיו והונג קונג סיימו ברמות הגבוהות ביותר מזה כמעט שנה הודות לנתוני התעסוקה המעודדים שפורסמו בשבוע שעבר בארה"ב ובהמשך לראלי של שבוע שעבר.

בורסת טוקיו נסחרת ברמה הגבוהה ביותר מזה עשרה חודשים לאחר פרסום נתוני הזמנות הציוד הכבד למפעלים שעלו בשיעור ניכר ביוני לעומת החודש שקדם לו, והרבה יותר מתחזיות האנליסטים בסקר של "דאו-ג'ונס".

שנחאי ננעלה בירידות לאחר שאנליסטים בקרדיט סוויס הזהירו מפני סכנה להיווצרות בועה בשוק המניות הסיני, על אף שמוקדם מכדי לומר האם מומלץ לצאת מהבורסה הסינית כבר עכשיו. האנליסטים הצביעו על עלייה חדה בהיצע הכסף (M2), גידול ניכר בפתיחת חשבונות למסחר בבורסה, וחזרה למכפילי רווח הקרובים לרמות של 2007, כסימנים להיווצרות בועה בשוק הסיני.

בורסת סיאול ריכזה עניין לאחר שקרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה תחזית לפיה התמ"ג של דרום קוריאה יתכווץ פחות מהצפוי ב-2009. על פי ה-IMF, הכלכלה של דרום קוריאה תתכווץ ב-1.8% בשנה הנוכחית לעומת צפי להתכווצות של 3% בתחזית שפורסמה ביולי. על פי קרן המטבע הבינלאומית, התמ"ג של דרום קוריאה צפוי לצמוח בקצב שנתי של 2.5% בשנת 2010.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.1% ל-10,524 נקודות ■ מדד הנג-סנג עלה ב-2.72% ל-20,929 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב איבד 0.34% ל-3,411 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.11% ל-4,304 נקודות ■ מדד סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.36% ל-97.34 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הזמנות ציוד כבד למפעלים ביפן עלו ב-9.7% ביוני לעומת החודש שקדם לו. אנליסטים בסקר של "דאו-ג'ונס" חזו גידול של 2.9% בלבד. עם זאת, מהסקר עולה כי חברות יפניות חוזות ירידה של 8.6% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון השני.

מחירי הבתים בערי סין עלו ביולי בשיעור החד ביותר מזה תשעה חודשים. מחירי הבתים ב-70 ערים גדולות בסין עלו ב-1% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

מניות בכותרות

מגזין של המשרד לביטחון פנים של סין האשים אתמול (א') את ענקית הכרייה ריו טינטו בריגול תעשייתי במשך שש שנים, ובגרימת נזקים כלכליים משמעותיים. ריו טינטו טענה כי ארבעת עובדיה שנעצרו בסין בחשד לריגול, לא עשו דבר שאינו מוסרי והכחישה כי הם שיחדו עובדים באתרי כרייה שונים בסין תמורת מידע תעשייתי מסווג.

מניית ברידג'סטון , יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם, ריכזה עניין לאחר שפרסמה תחזית לרווח של 6 מיליארד ין (62 מיליון דולר) בשנה הנוכחית, לעומת צפי להגיע לאיזון בלבד בתחזית הקודמת.

מניות היצואניות היפניות ריכזו עניין לאור חולשתו של המטבע היפני ביחס לדולר במהלך סופ"ש. מניית טויוטה , מניית הונדה , מניית קנון .