יד ימינו של ברנרד מיידוף יודה כי סייע לו לנהל את ההונאה

פרנק דיפסקלי, שכיהן כמנהל הכספים הראשי וכסגנו של מיידוף, יודה במעשים המיוחסים לו בכתב האישום שהוגש נגדו בגין מעורבותו בהונאת הענק

פרנק דיפסקלי, יד ימינו הוותיק של ברנרד מיידוף, יודה במעשים המיוחסים לו בכתב האישום שהוגש נגדו בגין מעורבותו בהונאת הענק שביצע מיידוף. כך עולה ממסמכים שהוגשו בסוף השבוע שעבר לבית המשפט.

במשך 33 שנה עבד דיפסקלי בחטיבת ייעוץ ההשקעות של ברנרד ל. מיידוף אינווסטמנט סקיוריטיס בניו-יורק, ובחלק גדול מהזמן הזה הוא כיהן כמנהל הכספים הראשי וכסגנו של מיידוף, שהונה משקיעים גדולים וקטנים ברחבי העולם במשך 20 שנים.

במכתב ששלחו אנשי התביעה הציבורית לשופט הפדרלי ריצ'רד סאליבן, נאמר כי "ביום ג' ה-11 באוגוסט יוקרא כתב האישום נגד הנאשם, והממשל מעריך כי הוא יודה בסעיפי האישום הכלולים בכתב האישום החלופי". כתב אישום חלופי הוא הליך משפטי שנועד לחסוך את הצגת הפרשה בפני חבר מושבעים, שאמור לקבוע אם יש הצדקה להעמיד את האדם לדין.

בסוף השבוע שעבר הועברה פרשת דיפסקלי לידי השופט, ופירושו של דבר הוא שסעיפי האישום נמצאים בתהליך הכנה. כזכור - מיידוף, לשעבר איש פיננסים מכובד, הודה במארס כי ביצע הונאת פונזי בהיקף של 65 מיליארד דולר, שקרסה אשתקד. במסגרת הונאת פונזי משלם הנוכל ללקוחות ותיקים בכספם של לקוחות חדשים.

מאז מעצרו של מיידוף בן ה-71 בדצמבר הוגשו תביעות משפטיות רק נגד מיידוף עצמו ונגד רואה החשבון החיצוני של החברה, דייויד פריהלינג. ביוני אמר מקור מתחום אכיפת החוק כי הבולשת הפדרלית (FBI) עורכת חקירה נגד לפחות 10 בני אדם שהיו קשורים לחברה, וכי ייתכן שיוגשו כתבי אישום פליליים.