הנק גרינברג הגיע להסדר עם ה-SEC על מעורבותו באי-סדרים חשבונאיים ב-AIG

גרינברג, שניהל את ענקית הביטוח במשך 38 שנה, ישלם קנס של 15 מיליון דולר מבלי להודות באשמה ■ הווארד סמית, סמנכ"ל הכספים לשעבר של AIG, ישלם 1.5 מיליון דולר

מנכ"ל AIG לשעבר, מוריס "הנק" גרינברג, הסכים לשלם 15 מיליון דולר כדי להסדיר את האשמות הממשל נגדו, לפיהן הוא שינה את החשבונות הכספיים של AIG כדי לנפח את רווחי הקבוצה בשנים 2000-2005 - כך מסרה רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC).

הווארד סמית, סמנכ"ל הכספים לשעבר של AIG, הסכים לשלם 1.5 מיליון דולר ל-SEC כדי להסדיר האשמות שקשורות למעורבותו בעסקאות המזויפות שנרשמו בחשבונות הקבוצה.

גרינברג וסמית, שהודחו מהקבוצה ב-2005 על רקע השערורייה החשבונאית, הסכימו להסדיר את ההאשמות נגדם בלי להודות באשמה או להכחיש אותה.

סגרו את הפרק

ההסדר מאפשר לשניהם, שעובדים כיום יחד בחברת ההשקעות הפרטית C.V. Starr, לסגור עוד פרק שנוגע ל-AIG בקריירה שלהם. גרינברג, סמית וחברות שקשורות בהם מעורבות מזה 4 שנים בתביעות ש-AIG, משקיעיה ורשויות הפיקוח הגישו נגדם.

בחודש שעבר פסק חבר מושבעים כי חברת סטאר שבשליטת גרינברג מימשה שלא כחוק חבילת מניות של AIG ששימשו פעם למימון תגמולים ארוכי-טווח למנהלי AIG. השופט בתיק הזה צפוי לפרסם את הכרעת הדין שלו החודש.

גרינברג, שהפך את AIG לחברת הביטוח המובילה בעולם ב-38 שנות כהונתו כמנכ"ל, נאלץ לפרוש ממנה, כאשר סירב לשתף פעולה עם חקירה פנימית של נוהלי החשבונאות בחברה.

בשנה האחרונה קיבלה AIG סיוע של 180 מיליארד דולר מכספי הממשל, כדי להימנע מפשיטת-רגל בעקבות הפסדי ענק שצברה החברה מפעילותה בשוק חוזי ההגנה על פירעון חובות של חברות, CDS.

בהודעה שפרסם בשמו של גרינברג משרד עורכי הדין דויס, שילר ופלקסנר נאמר כי "כעת, כשהסוגיות הללו מאחוריו, מר גרינברג מצפה להתרכז במאמצי הבנייה שלו לעתיד".

סמית פרסם הודעה לפיה הוא החליט להסדיר את הנושא "כדי להמשיך בחייו ללא העלויות המשפטיות והסחת הדעת שהיתה גורמת התביעה".

חברות-קש זרות

ה-SEC האשימה את גרינברג וסמית במתן הצהרות כוזבות שסייעו ל-AIG לזייף את תוצאותיה הכספיות באופן שיעמדו או יעברו את יעדי הרווח והצמיחה שלה.

לפי ה-SEC, היו לפחות 3 תחומי הונאה: עסקת ביטוח משנה בין AIG לחברת ג'נרל רה של ברקשייר התאוויי, שניפחה בצורה מלאכותית את יתרות ההפסד של AIG; עסקה עם חברת-קש מחוץ לארה"ב כדי להסתיר הפסדי פוליסות בהיקף של מיליוני דולרים בחטיבת ביטוח הרכב; ועסקאות נוספות שדיווחו בצורה כוזבת על רווחי הון או הכנסה מהשקעות.