IBM מפטרת בחשאי: מספר המפוטרים צפוי להגיע ל-16,000

ע"פ איגוד העובדים, מספר המפוטרים בסבב הקיצוצים האחרון של החברה היה 184, ואולי גם גבוה הרבה יותר ■ 10,000 כבר פוטרו השנה בשל המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו

ענקית המחשבים IBM נוהגת לפזר ערפל כבד סביב התנהלותה בכל הנוגע לצמצומים בכח האדם שלה. כאשר הנהלת החברה נוקטת בצעד של פיטורים רחבי היקף היא מקפידה לפזר ככל האפשר את הפיטורים בין מפעליה בארה"ב וברחבי העולם במספרים קטנים כדי להימנע ממשיכת תשומת לב של התקשורת ושל השלטונות, העשויים להפעיל חוקים המגינים על העובדים.

מעולם לא קרה ש-IBM פרסמה הצהרה רשמית הנוגעת להיקף הפיטורים אותם היא עורכת, למיקומם ולסיבותיהם.

מדיניות זו מתירה שני מקורות בלבד מהם אפשר ללמוד על צמצומים בחברה. המקור האחד הוא הדו"ח השנתי, המקור השני הוא איגוד העובדים הבלתי רשמי של החברה הנקרא Alliance@IBM.

על-פי נתונים שאסף האיגוד, מספר המפוטרים בסבב הקיצוצים האחרון של החברה היה 184, אולם המתאם הארצי של האיגוד בארה"ב, טוען כי מספר המפוטרים גבוה הרבה יותר.

לפי הערכותיו, מספר האנשים שיפוטרו מהחברה עד סוף השנה יגיע ל-16,000, כאשר 10,000 כבר פוטרו השנה בשל המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו. "המדיניות של IBM, השומרת בסוד את היקפי הפיטורים ומיקומם היא חד משמעית מדיניות לא הוגנת", אמר. מ- IBM ישראל נמסר בתגובה כי החברה אינה מגיבה לשמועות.