דיווח: חגי הדס ובכירי חמאס ישלימו את עסקת שליט בקהיר

על-פי הדיווח, משלחת של ראשי החמאס בדמשק אמורה להצטרף אל המשלחת מעזה שהוזעקה בסוף השבוע לקהיר, והשתיים מצפות גם לבואו של המתווך מטעם ראש הממשלה לעסקת שליט, חגי הדס

בדרך לעסקה? ישראל וחמאס קיבלו החלטה להשלים את העסקה לשחרורו של גלעד שליט עד סוף החודש הנוכחי, כך מדווח היום העיתון הפלסטיני "אל-מנאר".

על פי הדיווח, משלחת של ראשי החמאס בדמשק אמורה להצטרף אל המשלחת מעזה שהוזעקה בסוף השבוע לקהיר, והשתיים מצפות גם לבואו של המתווך מטעם ראש הממשלה לעסקת שליט חגי הדס. "החמאס מעוניין לחגוג את שחרור האסירים במהלך צום הרמדאן בעוד כשבועיים", דווח בעיתון.

אולם בחמאס ממשיכים היום להכחיש נחרצות את הדיווחים מהימים האחרונים על התקדמות משמעותית בעסקה. בכיר החמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, אמר היום במסיבת עיתונאים בקהיר "לא הוגשה רשימת אסירים חדשה מצד ישראל", וכי אין כל חדש בעניין העסקה.

עם זאת, אם לשפוט לפי שפת גופו של א-זהאר, נראה כי הוא הרגיש מאוד לא נינוח כשנשאל על הסוגיה. תשובותיו לשאלות העיתונאית המצרית היו קצרות והוא מיהר להעביר את רשות הדיבור לעיתונאי אחר. א-זהאר התייחס בהרחבה לשלל הנושאים העומדים על סדר היום הפלסטיני, וכשנשאל בעניין שליט ענה בלקוניות: "אין כל חדש".

כלי תקשורת ערביים מדווחים היום בהרחבה על דבר יציאת המשלחת של בכירי חמאס לקהיר. הדיווחים סותרים בדבר מטרת יציאת המשלחת. על פי חלק מהדיווחים, יצאה המשלחת לקהיר כדי לדון בעתיד הדיאלוג הפנים-פלסטיני, בעוד שאתרי אינטרנט פלסטינים מדווחים כי א-זהאר ואנשיו יצאו על מנת לקבל אור ירוק להשלמת עסקת שליט.