זכויות נלוות לפנסיה יישללו מאנשי ציבור שנאשמו בעבירות שיש בהן קלון

ועדה הכספים אישרה כי שלילת הזכויות הנלוות לפנסיה תיעשה אך ורק לגבי אנשי ציבור שהואשמו אחרי אוגוסט 2007 ולא לפני כן - כך שהשינוי לא יחול על בניזרי והירשזון ■ לגבי קצב: "אם הוא יורשע, אכן תהיה שלילה"

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום (ג') בהצעה לשינוי תקנות לגבי שלילת זכויות נלוות לפנסיה לגבי אנשי ציבור (שרים, שופטים ראשי ממשלה, נשיאים וחכ''ים), אשר הואשמו בעבירות שיש עימן קלון.

הוועדה אישרה פה-אחד כי שלילת הזכויות הנלוות תיעשה אך ורק לגבי אנשי ציבור שהואשמו אחרי אוגוסט 2007 ולא לפני כן - קרי, השלילה לא תהיה רטרואקטיבית. זכויות נלוות לפנסיה פירושן מימון הוצאות עיתון וקו טלפון.

"לא הסכמנו ולא התכוונו שהדבר הזה יהיה רטרואקטיבי", טען ח''כ חיים אורון ממר"צ. הצעת השינוי הוצגה על-ידי ח''כ אמנון כהן מש''ס.

ח''כ אורון ביקש לציין כי השינוי לא משנה את מצבם של השר לשעבר שלמה בניזרי מש''ס וגם של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, שהואשמו רק לאחרונה.

חברי הכנסת שאלו לגבי המקרה של נשיא המדינה הקודם, משה קצב. היועצת המשפטית של של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, השיבה כי "אם הוא יורשע, אכן תהיה שלילה".

בסופו של דבר, כאמור, השלילה של זכויות הנלוות תהיה תקפה אך ורק על אישי ציבור שהואשמו בעבירות קלוניות רק אחרי אוגוסט 2007 - מועד בו אושרו התקנות המקוריות.