שופט פדרלי לא אישר את ההסדר בין בנק אוף אמריקה ל-SEC

ב-3 באוגוסט הסכים בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, לשלם 33 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה האזרחית שהגישה ה-SEC בסוגיית הבונוסים לעובדי מריל לינץ' ■ השופט אמר כי אינו מסוגל לקבוע אם ההסדר הוגן כלפי הציבור

שופט פדרלי סירב לאשר אתמול (ב') את הצעת ההסדר בין הרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) לבנק אוף אמריקה בסוגיית תשלום הבונוסים לעובדי מריל לינץ'. השופט אמר כי אינו מסוגל לקבוע אם ההסדר הוגן כלפי הציבור.

ב-3 באוגוסט הסכים בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, לשלם 33 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה האזרחית שהגישה ה-SEC, שטענה שהבנק הטעה את בעלי המניות כאשר לא גילה להם כי אישר תשלום בונוסים בשווי כול של 5.8 מיליארד דולר לעובדי מריל. שווי הבונוסים שהוענקו הסתכם ב-3.6 מיליארד דולר.

אך בדיון שנערך אתמול אמר השופט ג'ד רקוף בבית המשפט הפדרלי במנהטן שהוא זקוק "לדו"ח מפורט הרבה יותר" לפני שיגיע לכלל החלטה. לדבריו, ייתכן ש"ההסדר אינו סביר כלל", במיוחד אם צודקת ה-SEC בטענתה שהבנק שיקר לגבי הבונוסים.

"זה לא יהיה ישר מצדי אם לא אביע את ספקותיי הנמשכים לגבי ההסדר בשלב זה", אמר רקוף. הוא הוסיף שההסדר "לוקה מבחינת השקיפות". רקוף אמר כי קיימת סתירה בין עמדת ה-SEC שבנק אוף אמריקה "שיקר למעשה" לבעלי המניות שלו, לבין ההחלטה שלא לאלץ את הבנק להודות כי הפר את החוק.

בתביעה שהגישה ה-SEC נטען שבנק אוף אמריקה דיווח למשקיעים שמריל הסכים לא להעניק בונוסים או תמריצים לפני סגירת המיזוג, אך למעשה אישר בנק אוף אמריקה למריל לשלם בונוסים. "אם אתם צודקים בטענתכם שהדיווח לבעלי המניות היה מטעה, אז המינימום הוא להטיל את האחריות לכך על מר תאין (מנכ"ל מריל דאז) ועל מר לואיס (מנכ"ל בנק אוף אמריקה)", אמר רקוף לאחד מעורכי הדין של ה-SEC.