הפרקליטות: רו"ח דורון קופמן יואשם בעבירות מס בכפוף לשימוע

כפי שפורסם ב"גלובס", קופמן - המתמודד מול רו"ח יגאל גוזמן בבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון - חשוד כי סייע לח"כ לשעבר מיכאל רצון להשתמט ממס ■ קופמן: "מעולם לא עברתי עבירה, אין לי מה להסתיר"

התפתחות דרמטית בבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון שיתקיימו בספטמבר: פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה להעמיד לדין את רו"ח דורון קופמן, המתמודד בבחירות, בעבירות מס בכפוף לשימוע - כך נודע ל"גלובס". קופמן מתמודד בבחירות ללשכה מול רו"ח יגאל גוזמן, יו"ר האקזקוטיבה של פירמת רוה"ח BDO זיו האפט.

בימים אלה מזמנת הפרקליטות את קופמן לשימוע, בטרם החלטה סופית על הגשת כתב אישום נגדו. כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", התיק נוגע לח"כ לשעבר מיכאל רצון (ליכוד), שקופמן טיפל עבורו בהשגה על שומת מס שהוצאה לו, ולפי החשד סייע לו להשתמט ממס. חשד דומה נגד קופמן עלה גם בנוגע לעניינו של איש עסקים. בתיק זה הגיש קופמן בקשה להסדר כופר אך נענה בשלילה, ולא ברור מה מעמדו של תיק זה.

דיונים בפרקליטות

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התקיימו דיונים בפרקליטות באשר לעיתוי הרצוי לזימון לשימוע. בסופו של דבר הוחלט כי על רקע התמודדותו של קופמן בבחירות ללשכת רואי החשבון, שיתקיימות ב-15 בספטמבר, יש מקום שהציבור יידע על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. בין היתר הגיעו למסקנה בפרקליטות כי אם הדבר יתברר תוך כדי כהונה של קופמן כנשיא הלשכה (במקרה שייבחר) - הרי שיהיה בכך קושי רב מבחינת הלשכה.

בזמנו אמר קופמן בתגובה לפרסום ב"גלובס", שחשף את החשדות נגדו, את הדברים הבאים: "עיתוי העברת המידע לתקשורת אינו מקרי, וצר לי על כך. מכיוון שפעלתי ללא דופי מבחינה מקצועית איני חושש, וברור לי כי הדברים הללו לא ימנעו ממני להתמודד ואף להיבחר לנשיא הבא של לשכת רואי החשבון".

בהתייחס לחקירות אמר קופמן כי "לפני מספר שנים העדתי בתיקים הקשורים ללקוחותיי, כפי שכבר פורסם לפני כשנתיים בעיתונות. אין ולא היתה לי כל בעיה עם פעולתי המקצועית, ועובדה זו ידועה לכל הגורמים העוסקים בנושא. הבהרתי וחזרתי והבהרתי כי לא עברתי כל עבירה. למרות רצוני להציג את הדברים, עשויה להיות בכך פגיעה באמון של לקוחותיי".

"מעולם לא עברתי עבירה"

עוד מסר קופמן כי "עד לרגע זה לא הגיעה לידיי כל הודעה או מכתב או דבר מה אחר מהפרקליטות, כך שאיני יכול להגיב לתוכן הדברים מפאת חוסר ידיעה. לעצם העניין, מדובר בחקירה שהתקיימה לפני 4 שנים בקשר ללקוחות שלי, על אירועים שקדמו לתקופה שבה שימשתי כרואה חשבון של לקוחות אלה ולגבי נושאים שלגביהם לא היה לי קשר כלשהו.

"מעולם לא עברתי עבירה, אין לי מה להסתיר, ואני משוכנע כי אם יתקיים אכן שימוע - הוא יוביל להחלטה של סגירת הנושא מחוסר אשמה מצדי.

"יחד עם זאת, תמוהים בעיניי שני עניינים בהקשר להודעת הפרקליטות:

"התמיהה האחת - כיצד זה הפרקליטות מצאה לנכון להעביר ידיעה לתקשורת על מכתב שלכאורה נשלח אליי, מבלי שטרחה להעביר את המכתב לידיי או ליידע אותי לגבי תוכנו. נראה לי כי זו לא דרך שמעידה על מינהל תקין או הגינות.

"התמיהה השנייה - מדוע נבחר העיתוי הנוכחי, חודש אחד בלבד לפני בחירות, כאשר החומר מצוי בידי הפרקליטות כ-4 שנים. האם מישהו מעוניין לעקוף את רצון הבוחרים ולהשפיע על התוצאות בדרך אחרת?".