"חברי ועדות התכנון מטרפדים תוכניות שהממשלה יוזמת"

במטרה להאיץ את קידום הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, נפגש עם ראשי רשויות על מנת לשמוע את עמדותיהם

במטרה להאיץ את קידום הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה ולהביאה לאישור הממשלה בחודשים הקרובים, נפגש אתמול מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, עם ראשי רשויות על מנת לשמוע את עמדותיהם לקראת גיבוש הרפורמה.

בפגישה, המהווה חלק מסדרת פגישות שמקיים גבאי בנושא, השתתפו בין היתר ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, ראש העיר כרמיאל, עדי אלדר, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן, ראש מועצת מודיעין, חיים ביבס, ראש העיר אשדוד לשעבר, צבי צילקר וראש העיר דימונה, מאיר כהן.

בישיבה התנהל ויכוח עקרוני בדבר הצורך בוועדות המחוזיות ותפקידן. אלדר אמר בדיון כי החסם הגדול ביותר הוא הוועדה המחוזית. לדבריו, הוועדה המחוזית צריכה להתרכז יותר בתוכניות בין הערים ולא בתוכניות בתוך הערים. מרים פיירברג אמרה כי אסור לוותר על הוועדות המחוזיות וכי יש צורך בראייה כוללת במטרה שייעשה ויסות בין הצרכים השונים של מסחר, תעשייה ומגורים. שמוליק ריפמן היה נחרץ ואמר כי יש לבטל לחלוטין את הוועדות המחוזיות ולחזק את הוועדות המקומיות. לדבריו, נציגי הממשלה החברים בוועדות מטרפדים תוכניות שהממשלה עצמה יוזמת.

ראש המועצה מודיעין, ביבס, תמך בעמדתו של ריפמן ואף יתר המשתתפים בדיון הוסיפו כי לעיתים נציגי הממשלה המטרפדים את תוכנית הממשלה עושים זאת אפילו נגד המשרד שהם ממונים מטעמו. בדיון הייתה תמימות דעים בדבר המעורבות היתרה של מנהל המחוז בענייניה הפנימיים של העיר.

המפגש הזה הינו מפגש נוסף המתקיים בסדרת המפגשים שמקיים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, לקראת גיבושה של הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה. זאת במטרה לאפשר לגורמים השונים להביע את עמדתם באשר לשינוי שראוי לבצע בוועדות התכנון והבנייה ולהתרשם ממגוון הדעות.

כחלק מהמהלכים לקידום הרפורמה נפגש גבאי בשבועות האחרונים גם עם נציגי ארגונים סביבתיים ובהם עמותת ידיד, ארגון אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע, עם אנשי אקדמיה ובהם ד"ר יצחק ספורטא מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, וראש בית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית פרופ' ערן פייטלסון וכן עם ראש מינהל התכנון במשרד המשפטים, אדריכל שמאי אסיף.

בנוסף, הספיק גבאי להיפגש כבר עם יזמי נדל"ן ועורכי דין מתחום הנדל"ן ובהם נתן מאיר, צביקה בן חיים, אמיר חן, תמי רווה, עופר טויסטר ויוסף פרוכטמן.