האם מותו של מייקל ג'קסון מסמן את סוף עידן הסלבס בפרסומות?

הפנים המוכרות בפרסומות בארה"ב הולכות ונעלמות ■ האם עבר זמנם של הסלבס שמשווקים להמונים?

עולם הפרסום האמריקני איבד לאחרונה עוד כמה פנים מוכרות כמו מייקל ג'קסון, פארה פוסט ואד מקמהון, ונראה כי אפשר להכריז על סופו של עידן.

3 ידועני-העל הללו, וכמותם עוד כמה דוחפי מוצרים מפורסמים שמתו לא מכבר - ובהם קארל מלדן ואוסקר. ג. מאייר - היו ארוגים עמוק בתרבות הפופולרית, בתקופה בה התקשורת עוד לא היתה כל-כך עמוסה.

בימים בהם אפשר היה למכור 30 מיליון עותקים מהאלבום "מותחן" ו-12 מיליון עותקים מתמונתה של פוסט בבגד-ים, נותני החסות הידוענים המירו את הפופולריות שלהם במוצרים שנמכרו לקהלי ענק, שאליהם ניתן היום להגיע רק בעזרת אירועים כגון הסופרבול ופרסי האוסקר.

מותם של כל-כך הרבה אייקונים בתוך פחות מחודש מסמל כמעט כשלעצמו את מות התקופה הזו. ג'קסון, שמת ב-25 ביוני, חתם ב-1983 (בשיא תהילת "מותחן") על חוזה החסות הגדול ביותר שנחתם עד אז בהיסטוריה - והפך לפנים של "דור הפפסי" (Pepsi Generation). צרותיו החוקיות ואישיותו הבעייתית הפכו אותו בסופו של דבר לרעל שיווקי, אך חסותו המקורית על פפסי סללה את הדרך עבור אמנים כגון שון קומבס (פאף-דדי), ג'יי-זי ואפילו בוב דילן, שמכרו מגוון מוצרים בלי לאבד מאמון המעריצים.

מקמהון, שמת יומיים לפני ג'קסון, מינף את הרייטינג העצום ממנה נהנתה התוכנית Tonight Show ברשת NBC, והפך לדוברם של מגוון מותגים, ובהם באדוויזר ואמריקן פמילי פבלישרז. הפרסומות שצילם בשידור ישיר במהלך ה-Tonight Show מהוות אגדות בעולם הפרסום.

גם פוסט נהנתה מרמת פרסום שאפשרית היום רק בקושי. היא הפכה עונה אחת בסדרה "המלאכיות של צ'ארלי" והופעה בפוסטר מפורסם לקריירה שכללה אינספור חסויות למוצרי שיער וקוסמטיקה, ואף מותג משל עצמה בשם פאברז'ה.