תביעה ייצוגית נגד "כוכב נולד": הודעות ה-SMS לעומר אדם נשלחו לשווא

כזכור, אדם פרש מהתוכנית לאחר שהתברר כי טרם מלאו לו 16 שנים ■ התובעת: קשת וטדי הפקות התרשלו כשלא וידאו כי אדם עומד בתנאי הקבלה לתוכנית - ועליהן להשיב לצופים שסימסו לו את כספם - כ-6.1 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד שידורי קשת וטדי יזמות והפקות, המפיקה של התוכנית "כוכב נולד", בטענה לאחריותם לנזק הכספי שנגרם לצופי התוכנית ששיגרו מסרונים (הודעות SMS) בהם הצביעו עבור המועמד עומר אדם, שבדיעבד הסתבר כי לא היה כשיר להשתתף בתוכנית "כוכב נולד 7" בשל גילו הצעיר.

לטענת התובעת אורנה שלום, צופה קבועה בתוכנית "כוכב נולד", שידורי קשת וחברת טדי יזמות והפקות התרשלו ו/או עצמו עיניים ו/או הציגו מצג-שווא עליו הסתמכו הצופים שולחי המסרונים לטובת עומר אדם, לפיו הוא כשיר להשתתף בתוכנית.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד זיו עירוני, נאמר כי לאחר שאדם הגיע כבר לשלבים המתקדמים של התוכנית ואף היה צפוי להגיע לגמר, התברר לפתע כי טרם מלאו לו 16 שנים - גיל המינימום הנדרש להשתתפות בתוכנית, ועל כן הוא פרש מהתוכנית ביוזמת ו/או בהסכמת המשיבות, אשר התרשלו בכך שנמנעו מלוודא כי הוא עומד בתנאי הסף לקבלה לתוכנית.

התובעת מעריכה כי 15% לפחות מכלל שולחי המסרונים שלחו את המסרונים לטובת עומר אדם בעלות של 1 שקל עבור כל מסרון, והיא מעריכה את גודלה של הקבוצה בכ-800 אלף איש.

להערכתה, סכום כל הנזק שנגרם לצופים שולחי המסרונים לטובת אדם נאמר בכ-6.1 מיליון שקל, ועל המשיבות להשיב סכום זה לחברי הקבוצה.

טרם נתקבלה תגובת המשיבות. (ת.א. 1880/09).

מקשת נמסר בתגובה כי "התביעה טרם התקבלה במשרדנו, ולכשתתקבל נוכל להתייחס אליה".