מחסור בדירות? היעזרו במאגר המקוון של דירות להשכרה בערים מרכזיות בעולם

בתי המלון בערים המרכזיות בעולם הופכים ליקרים יותר ויותר, מציאות שמקשה על תיירים למצוא בחו"ל מקומות טובים וזולים יחסית - הסטארט-אפ הישראלי Guesthouse מנסה לסייע

בתי המלון בערים המרכזיות בעולם הופכים ליקרים יותר ויותר, מציאות שמקשה על תיירים למצוא בחו"ל מקומות טובים וזולים יחסית, בהם מומלץ להזמין מקום. במציאות כזו, בעלים של נכסי נדל"ן ודירות נופש מתחילים להציע לתיירים דירות מרוהטות ויחידות דיור, על בסיס תנאי שכירות לטווח קצר. הסטארט-אפ Guesthouse, שהוקם ב-2008 על-ידי אסף קורקידי (מנכ"ל החברה ומנהל פיתוח עסקי) ופרננדו דה לה טורו (סמנכ"ל טכנולוגיות), שואף להקל על בעלי הנכסים הללו ועל הצרכנים.

"המוצר שלנו מציע לבעלי הדירות תוכנת SaaS הכוללת סט של כלים לניהול ושיווק נכסי נדל"ן, ואשר מקלה גם על התיירים במציאת הדירה המתאימה", מסביר קורקידי. "לבעלי הנכסים לא משתלם לבנות בעצמם מערכת לניהול ושיווק הנכסים דרך ערוצי התיירות המסורתיים. הצרכנים, לעומת זאת, לרוב מתקשים למצוא מידע על איכות הדירות, ונאלצים לשלם עבורן מראש, מבלי לדעת מה טיבן".

גסטהאוס עושה אגריגציה של כל נכסי הנדל"ן המתאימים תחת רשת ממותגת אחת, במטרה ליצור מאגר דירות איכותי בערים הגדולות בעולם. החברה מתחרה בחברות כדוגמת HomeAway או LeisureLink, אבל "שחקנים אחרים מתמחים בנכסים הממוקמים לדוגמה באתרי סקי או בחופים", מסביר קורקידי, "אנחנו מתמקדים רק במטרופולינים, כגון ברצלונה, ניו-יורק או לונדון, וזה הייחוד שלנו".

קורקידי ודה לה טורו הכירו בבוסטון, שם עשו תואר שני במנהל עסקים, ועם סיום הלימודים הקימו את המיזם האינטרנטי הזה. קורקידי טוען כי "אין לנו מטרה להיות חברת ענק. הבנו שעדיף לשתף פעולה הגדולים - להציע את המאגר שלהם בערוצי ההפצה שלנו, ולהמשיך לפעול בשוק נישתי".

לדבריו, שוק בתי האירוח בערים הגדולות מוערך ביותר מ-1 מיליארד דולר, אולם לשחקנים הגדולים אין שום צידוק כלכלי להתמקד רק בהן". לכן, החברה משתפת פעולה עם אתרים כגון Zonder, לצד שיתופי פעולה עם ספקי תיירות ופורטלי תיירות נישתיים. למרות שמדובר בעסק חדש באופן יחסי, המגזין "ביזנסוויק" בחר להציג אותו במדור חודשי המציג סטארט-אפים.

עד כה גייסה החברה 100 אלף דולר ממשקיעים פרטיים בארץ ובארה"ב, ולדברי קורקידי, לחברה יש הכנסות, ובעוד מספר חודשים היא תגיע למצב מאוזן. "הלקוחות שלנו הם בתי אירוח (גסט-האוסים), בתי מלון קטנים ומלונות בוטיק. יש לנו עוד הרבה דירות במאגר, אבל אנחנו מקפידים מאוד על איכות הדירות. לכן, אנחנו לא מציעים לצרכנים כל נכס", הוא טוען.

מהו המודל העסקי?

"אנחנו משתפים פעולה עם בעלי נכסים מתאימים, מפיצים את מלאי הדירות שלהם בערוצי הפצה שונים, כדוגמת אתרים רלבנטיים ומאגרי מידע תיירותי, ועבור זה אנחנו גובים עמלה של 10% מסכום העסקה שמתבצעת". השירות הושק בספטמבר, ולדברי קורקידי, לחברה יש כבר יותר מ-100 לקוחות, ו-1,000 דירות במאגר. *