עוזרו של מיידוף הודה: "כל הרישום שניהלתי היה בדוי לגמרי"

פרנק דיפסקלי הודה ב-10 סעיפי אישום, בהם קשירת קשר, ביצוע הונאה בני"ע, הלבנת הון ומסירת עדות שקר ■ העונש המירבי הצפוי לו הוא 20 שנות מאסר ■ למרות עסקת הטיעון, השופט סירב לשחררו בערבות מחשש שיימלט

עוזרו הוותיק של ברנרד מיידוף, פרנק דיפסקלי, הודה שלשום (ג') כי ביצע עבירות פיננסיות ובהן סיוע למיידוף ולאחרים בביצוע ההונאה הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט. ההודאה באשמה היא חלק מעסקת טיעון בין התביעה הכללית לדיפסקלי.

דיפסקלי, 52, עבד עבור מיידוף במשך 33 שנים, מאז שהיה בן 18. בדבריו בבית המשפט הוא הודה בניהול רישום עסקאות ש"היה בדוי לגמרי".

בהצהרה שנקראה מהכתב הוא אמר: "אני כאן היום כדי לומר לכם שמתחילת שנות ה-90 עד 2008 סייעתי לברני מיידוף ולאנשים נוספים להוציא לפועל הונאה שפגעה באלפי אנשים. אני אשם".

בדבריו הוא גם סיפר כי בינואר 2006 "שיקרתי ל-SEC (הרשות לניירות ערך) לגבי פעילותה של החברה". דיפסקלי הסביר כי עשה זאת בהנחייתו של מיידוף. הוא הודה גם כי שיגר בהוראה אלקטרונית כספים מחברת מיידוף לונדון אל החברה בניו-יורק וזייף מסמכי מסחר.

"אינני יודע איך הפכתי מנער בן 18 שחיפש עבודה לנאשם שעומד היום כאן", אמר בקול שבור. "לא ידעתי אז שום דבר על וול סטריט". שלא כמו הבוס שלו לשעבר, דיפסקלי הודה באשמה במסגרת שיתוף-פעולה עם הממשל.

לטובת החקירה

פרקליטי שני הצדדים, מארק מוקאסיי המייצג את דיפסקלי והתובע הפדרלי מארק ליט, התנגדו להחלטה להשאירו במעצר. התביעה טענה כי עבודתה תהיה יעילה יותר אם הנאשם ישוחרר עד להשמעת גזר דינו. אך השופט המחוזי ריצ'ארד סאליבן הורה להשאירו במעצר, מחשש כי בהתחשב בעונש החמור שצפוי לו הוא עשוי לברוח. דיפסקלי נראה המום מההחלטה.

דיפסקלי הודה ב-10 סעיפי אישום, ביניהם קשירת קשר, ביצוע הונאה בניירות ערך, הלבנת הון ומסירת עדות שקר. הוא לא נקב בשמות של מעורבים אחרים בהונאה מלבד בשמו של מיידוף.

דיפסקלי ניצב בפני עונש מאסר מירבי של 20 שנה על חלק מסעיפי האישום. גזר דינו יינתן ב-15 במאי 2010.

בחברת מיידוף עבד דיפסקלי יחד עם מיידוף וצוות עובדים נפרד בקומה ה-17 של משרדי החברה בבניין במנהטן שידוע בכינויו "מגדל הליפסטיק". סוחרי המניות של החברה ועובדים אחרים עבדו בקומות ה-18 וה-19 של הבניין, בפיקוחו של פיטר מיידוף, אחיו של ברנרד.

עוד 10 חשודים

רק מיידוף, דיפסקלי ומבקר החשבונות החיצוני דייויד פריהלינג הואשמו עד כה במעורבות בביצוע ההונאה המאסיבית, אך מקורות בממשל אומרים כי ה-FBI חוקר לפחות 10 חשודים נוספים, וכי ייתכן שיוגשו נגדם כתבי אישום בחודשים הבאים.

מיידוף, 71, מרצה גזר דין של 150 שנות מאסר בכלא באטנר בצפון-קרוליינה, אחרי שבמארס השנה הוא הודה בהוצאה לפועל של הונאת פירמידה (פונזי) בהיקף של 65 מיליארד דולר. מיידוף טען כי פעל לבדו במסגרת חברת ניירות הערך שלו, מיידוף אינווסטמנט סקיוריטיס.