מקדונלד'ס תספק מזון באולימפיאדה; ארגוני הבריאות בבריטניה כועסים

רשת המזון המהיר מנהלת מו"מ במטרה להפוך לספקית המזון הממותג הרשמית במשחקים האולימפיים שייערכו בלונדון ב-2012 - והדבר מעורר ביקורת מפעילים לקידום הבריאות ואיכות הסביבה

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס מנהלת משא-ומתן במטרה להפוך לספקית המזון הממותג הרשמית במשחקים האולימפיים שייערכו בלונדון ב-2012, והדבר מעורר ביקורת מפעילים לקידום הבריאות ואיכות הסביבה.

מארגני המשחקים האולימפיים בלונדון סירבו לומר אם יותר גם למותגי מזון אחרים להיכנס לפארק האולימפי. הידיעה מתפרסמת לאחר שהממשלה השיקה את אסטרטגיית המזון שלה, והבטיחה לנקוט פעולה כדי לעודד מסעדות להציג בהבלטה את הערך הקלורי של מוצרי מזון. כמו כן הבטיח הממשלה להשיק השנה תוכנית להענקת אות המזון הבריא.

באתר האינטרנט "לונדון 2012" נאמר כי מגוון של מוצרי מזון יהיה זמין למשתתפים, וכי הוא ישקף את מגוון התרבויות שנציגיהן ישתתפו באירוע. אך קרוב לוודאי כי מוצרי מזון אחרים לא יישאו את מותגי החברות המייצרות אותם.

בטי מקברייד, מנהלת מדיניות בקרן הלב הבריטית (British Heart Foundation) אמרה: "אם מקדונלד'ס מקבלת השנה מעמד של בעלת מדליית זהב, בדיוק כשכל המדינה מתעוררת לפצצת הזמן של ההשמנה - זה פשוט לא מתאים. אין ספק שהמניע הוא כסף - ולא שיקולי בריאות וכושר גופני".

ג'רי ג'ונס, נציג המפלגה הירוקה בעיריית לונדון, הוסיף: "אני מזועזע. זו היתה צריכה להיות הזדמנות לעסקים קטנים יותר ומקומיים להשאיר את חותמם".

מקדונלד'ס אמרה כי היא מעורבת במשחקים האולימפיים כבר 40 שנה, וכי היא "גאה להיות נותנת החסות העיקרית במשחקים האולימפיים של 2012 בלונדון".

"תוכנית החסות שלנו עדיין בשלבי גיבוש, ולא התקבלו שום החלטות סופיות לגבי המשחקים בלונדון ב-2012", נמסר מהחברה.

מחסור במתקני ספורט בלונדון עלול למנוע מהממשלה למלא את הבטחתה להפוך את המשחקים האולימפיים ב-2012 להזדמנות לקידום סגנון חיים בריא יותר. סקר שערכה דרייברס ג'ונס, חברת ייעוץ הנדל"ן המסחרי, העלה כי מספר מרכזי הספורט שנפתח או שמשופץ בלונדון ירד בשנתיים האחרונות, וכי מספר התוכניות הצטמצם מ-36 ל-21.