האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.5% ל-3.81 שקלים

בנק אגוד: "רמת המכפילים בשוק סבירה; לא צפויות ירידות חדות" ■ ממליצים למשקיעים האגרסיביים להעלות את הרכיב המנייתי בתיק מ-35% ל-45% ■ "כל עוד סביבת הריבית תישאר נמוכה, זה טוב לשוקי המניות"

"היום, כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר בין בנקאי במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.55% לרמה של 3.81 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר במט"ח. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.789 שקלים, לאחר שנחלש ב-0.76%.

בנק אגוד: "רמת המכפילים בשוק סבירה; לא צפויות ירידות חדות"

לאחר ירידה של כמעט 3% במדד המעו"ף בשבוע שעבר, כלכלני בנק אגוד מרגישים בנוח להמליץ למשקיעים האגרסיביים להעלות את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ל-45% מ-35%, אם עבור המשקיעים הדפנסיביים נותרת ההמלצה על נתח של 15% מהתיק. הסיבה: באגוד מעריכים שתמחור השוק לא מוגזם וכי כל עוד הריבית במשק נמוכה הדבר יתמוך בהמשך העליות.

"המסחר בבורסה יושפע השבוע מהמשך התוצאות הכספיות של חברות ציבוריות ומגמת המסחר בחו"ל", אומרים כלכלני אגוד. "רמת המכפילים בשוק סבירה ואנו לא צופים ירידות שערים חדות בטווח הקצר. בטווח הארוך, כל עוד סביבת הריבית תישאר נמוכה, זה יעשה טוב לשוקי המניות".

נזכיר כי ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, אשר עלה ב-1.1% בעוד שקונצנזוס התחזיות בשוק עמד על 0.9% בלבד. בכך, גבר הלחץ על בנק ישראל להעלות את הריבית, מה שעשוי להעיב על הבורסה ולחזק את השקל. בשוק העריכו זה מכבר כי בנק ישראל יהיה הראשון בעולם להעלות את הריבית, אולם ההערכה הרווחת היא כי העלאות הריבית יהיו הדרגתיות וכל עוד הריבית תשהה מתחת ל-3-3.5%, לא צפויה הכבדה מהותית על הבורסה.

כלכלני אגוד מצטרפים בכך לכלכלני בנק לאומי שמעריכים כי המסחר בבורסה ימשיך להיות חיובית בטווח הקצר. מולם ניצבים כלכלני בנק הפועלים אשר סבורים כי בטווח הקצר צפויות ירידות, בטרם יחזרו העליות בטווח הארוך יותר. באגוד ממשיכים להמליץ על הסקטורים הדפנסיביים כגון סקטור הבריאות. ללקוחות אגרסיביים יותר מומלצת חשיפה לסקטור הטכנולוגיה, אך בעיקר לחברות עם שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים חופשי חזק. האנליסטים גם ממליצים לבצע פיזור גיאוגרפי של תיק ההשקעות, עם חשיפה לשווקים מתעוררים כגון קוריאה וטייוואן.