חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", הוא איש השיווק של חודש אוגוסט

מהלך הפיכת העיתון ממותג חדשות כלכלי למותג תוכן כלכלי בא לידי ביטוי בעבודה מקיפה על המגזינים של העיתון: "מדד המותגים", "G", "ליידי גלובס" ו"פירמה"

חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", נבחר על ידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש אוגוסט. גולן נבחר בזכות מהלך כולל של מיקוד ושיפור המגזינים של העיתון כחלק ממהלך של הפיכת העיתון ממותג חדשות כלכלי למותג תוכן כלכלי. המהלך הוכיח את עצמו ברמת ההכנסות ממוצרי המגזין של העיתון, כמו גם בשביעות רצונם של הקוראים מהמגזינים.

חגי גולן / צלם: אריאל ירוזלימסקי

"גלובס" זיהה את השינויים בשוק העיתונות הכתובה ואת העובדה שהשוק העתידי טמון באתרי התוכן האינטרנטיים ומצד שני בתוכן המגזיני, המעמיק יותר. בעקבות זאת הושלם לאחרונה מהלך תלת שנתי של שיפור ומיקוד המגזינים של העיתון, צמצום מספרם וקביעת כיוון אסטרטגי עבור כל אחד מהם.

את פריצת הדרך הובילו שלושה מגזינים: "מדד המותגים", "ליידי גלובס", ולבסוף "פירמה", וזאת לאחר שלפני כשלוש שנים הושק מחדש מגזין סוף השבוע של "גלובס": מגזין G.

מדד המותגים: בחודש יולי הופץ מגזין " מדד המותגים" של "גלובס", שעורר הדים רבים בשוק. מגזין המותגים הפך לארגז כלים משמעותי, המביא בפני קוראיו סקירות וניתוחי מגמות, פרשנויות ותחזיות. המגזין מבוסס על שלוש חדשנויות: המדד עצמו, שהוא פרי פיתוח של "גלובס" בשיתוף עם חברות ייעוץ כלכליות מובילות, הקונספט של המוצר, שהוא למעשה המגזין היחיד המוקדש כולו למותגים, והפרסום, שהפך להיכל התהילה של הפרסום המקומי, ומותגים מציגים בו לראווה ומייצרים במיוחד עבורו את המודעות הייחודיות והקריאטיביות ביותר. למרות המיתון שפגע בשוק הפרסום כולו, ההכנסות היחסיות של מגזין המותגים גדלו גם השנה.

מגזינים גלובס

ליידי גלובס: תחת האסטרטגיה "הצד הרגשי של עולם העסקים", הפך לאחרונה מגזין "ליידי גלובס" למוצר תוכן מהודק, המציג פן ייחודי של העולם העסקי כזה שאינו זוכה לסיקור ראוי באף אכסניית תוכן אחרת: המוטיבציות, הסערות האנושיות והרגש האותנטי שמאחורי ההחלטות העסקיות המניעות את המשק הישראלי. המגזין הפך להיות זירה מבוקשת, שבכירי המשק הישראלי מעוניינים להיחשף בה.

פירמה: לפני חמישה חודשים עבר המגזין "פירמה" תהליך אסטרטגי של מיקוד והתמקצעות ונבנה מחדש מן היסוד. ממוצר תוכן מפוזר, הפך "פירמה" למוצר תוכן מקצועי הממוקד בקהל מצומצם וברנז'אי: מובילי תחום התקשורת, השיווק, הפרסום והאינטרנט בישראל. פירמה המחודש גייס גם כותבים חדשים ומובילים מהתעשייה, ומוביל בתובנות מאחורי הקלעים ובראיונות עם קובעי סדר היום בתחום.

בניצוחו של גולן, הפכו המגזינים של גלובס ממוצרי תוכן בעלי רלוונטיות נקודתית למחוללי שיחה. יותר מכך - המגזינים זוכים היום לחשיפה גבוהה בעשרות אחוזים מהחשיפה ההיסטורית שלהם, וכמו כן עלו הכנסות הפרסום מהמגזינים, למרות המיתון בשוק הפרסום.