חברות מקבוצת IDB הפכו לבעלות עניין בבנק לאומי

האחזקה המצרפית של כלל פיננסים, כלל ביטוח ואפסילון עלתה מעבר לרף של 5% - החברות צפויות להקטין את ההחזקה, ששיעורה הנוכחי דורש את אישור בנק ישראל

חברות מקבוצת IDB הפכו ביום שלישי שעבר לבעלות עניין בבנק לאומי , כך דיווחו החברות לבורסה היום (א'). מדובר בבתי ההשקעות כלל פיננסים ואפסילון וכן בחברה האם של חברת הביטוח כלל ביטוח, הלא היא כלל החזקות עסקי ביטוח . שיעור האחזקה המצרפי של החברות מסתכם ב-5.03%. האחזקה המזערית המוגדרת כ"בעל עניין" עומדת על 5%.

האחזקה מתפלגת כדלקמן:

■ כלל ביטוח - 3.82%

■ בית ההשקעות כלל פיננסים - 1.05%

■ בית ההשקעות אפסילון - 0.11%

מתוך האחזקה האמורה, 2.22% ממניות הבנק מוחזקות בחשבונות הנוסטרו - קרי תיקי ההשקעות הפרטיים - של כלל פיננסים ושל כלל ביטוח. היתר מוחזקים בקרנות הנאמנות בכלל פיננסים, קופות גמל וקרנות נאמנות בכלל ביטוח ובאפסילון.

כיוון שאחזקה העולה על 5% בבנק דורשת היתר מצידו של בנק ישראל, יש להניח כי אחת או יותר מהחברות ימכרו בזמן הקרוב את האחזקות העודפות מעבר לרף המגדיר את קבוצת האחזקות של נוחי דנקנר כבעלת עניין.

באקסלנס צימצמו אחזקה

במקביל, הודיע בית ההשקעות אקסלנס כי קטנה אחזקתו בבנק, והיא מסתכמת כעת במתח של 3.19% מהון המניות של לאומי. מרבית האחזקה הזו נובעת מרכישות של תעודות הסל של אקסלנס ("קסם") והינן טכניות - שכן התעודות מתחקות אחר מדדים כדוגמת המעו"ף , ת"א-100 , הבנקים ופיננסים 15 , ולכן הן נדרשות לרכישת מניות המדד, ובהן לאומי.

אקסלנס מחזיק כעת כ-49.96 מיליון מניות של הבנק לאחר שמחר בבורסה ביום רביעי האחרון 14.28 אלף מניות. בית ההשקעות מוגדר כבעל עניין בשל האחזקה המצרפית במניות לאומי גם על-ידי החברה האם, הפניקס (40%), והחברה האם שלה - קבוצת דלק (28.4% מהון המניות). אין באחזקה זו קשר לסדרת הדיווחים על הפיכתה של קבוצת דלק לבעלת עניין במניות שונות מסוף החודש שעבר.

לאומי