מנכ"ל כאל: "גם הרבעון השלישי יהיה לא רע"

בועז צ'צ'יק על רווחי השיא שרשמה החברה ברבעון השני, 72 מיליון שקל: "לקחנו המיתון יותר ברצינות שהוא לקח את עצמו" ■ חברת כרטיסי האשראי הציגה גם עלייה במספר העסקאות ובהכנסות

האם המיתון נגמר? לפחות מבחינת חברות כרטיסי האשראי התשובה חיובית. כאל פרסמה היום את דו"חות הרבעון השני והציגה את הרווח הגבוה ביותר בתולדותיה, עלייה במחזור העסקאות ובהכנסות. כאל, הנמצאת בבעלות דיסקונט (71.2%) ובינלאומי (28.8%), מדווחת על רווח נקי של 72 מיליון שקל, קפיצה של 28% בהשוואה לאשתקד. במחצית עמדו רווחי כאל על 129 מיליון שקל בהשוואה ל-108 מיליון שקל במחצית המקבילה. הכנסות החברה עלו ב-14.5% ל-569 מיליון שקל.

ברבעון השני מדווחת כאל, המנוהלת על-ידי בועז צ'צ'יק, על עלייה של 1.8% במחזור העסקאות מול הרבעון המקביל, קצב כפול מהעלייה ברבעון הראשון. מחזור העסקאות עמד על 20.3 מיליארד שקל, עלייה של 1.4% בהשוואה למחצית הראשונה אשתקד.

- בועז צ'צ'יק, נגמר המיתון?

"אני לא מזדרז להגיד שהמיתון חלף, אבל כנראה שלקחנו את המיתון ברצינות רבה ממה שהמיתון לקח את עצמו. חששתי ממצב שתהיה ירידה בצריכה ובפועל יש עלייה. מסוף 2008 נערכנו למשבר והתייעלנו. לכן כמעט לא גדלנו בהוצאות אבל עלינו מאוד בהכנסות. אני מעריך שגם הרבעון השלישי יהיה כנראה לא רע".

2 מיליארד שקל של אשראי חוץ בנקאי

בתחום האשראי החוץ בנקאי המשיכה כאל לצמוח. היקף האשראי שמעמידה החברה (אשראי בכרטיסי אשראי מתגלגל, אשראי ישיר והלוואות אחרות) הגיע בתום המחצית ל-1.96 מיליארד שקל, עלייה של 10.3% בהשוואה לסוף 2008. הרווח מהכנסות מימון זינק ב-41% ל-102 מיליון שקל.

הריבית שגובה כאל על האשראי כמעט לא הושפעה מירידת הריבית במשק, ועמדה בממוצע על 11.4% בהשוואה ל-12.2%. ההפרשה לחובות מסופקים המשיכה לעלות לאור הצורך בהפרשות גלובליות והגיעה ל-39 מיליון שקל. בכל שנת 2008 הייתה ההפרשה לחובות מסופקים 51 מיליון שקל, ושיעור ההפרשה עמד על 2.6%. אחד ממנועי הצמיחה החשובים של כאל הוא כאל נכסים, המרכזת את הפעילות בחו"ל בתחום הסחר האלקטרוני (כולל סליקת אתרי הימורים ופורנו רך). כאל נכסים רשמה במחצית הראשונה הכנסות בסך 92 מיליון שקל, עלייה של 48% בהשוואה לאשתקד. הרווח מפעילות זו עמד במחצית על 33 מיליון שקל בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי מכאל נכסים מהווה 26% מהרווח הנקי של החברה.