דורון קופמן פרש מהמירוץ לנשיאות לשכת רוה"ח; מנירב יתמודד במקומו

עקב הפרסום ב"גלובס" כי הפרקליטות מתכוונת להעמידו לדין בתיק מס בכפוף לשימוע, הבהיר קופמן: "ביקשתי מעופר מנירב שיחליף אותי. מדובר בדבר משולל כל יסוד, אך לא אוכל להסיר את העננה בימים הקרובים"

רו"ח דורון קופמן הסיר את מועמדתו לנשיאות לשכת רואי החשבון - כך נודע ל"גלובס". זאת בעקבות הפרסום ב"גלובס" בדבר כוונת הפרקליטות להעמידו לדין בתיק מס הכנסה נגדו. עופר מנירב, ששימש כנשיא הלשכה במשך שתי קדנציות רצופות, יתפוס את מקומו כמתמודד מטעם מחנה קופמן מול רו"ח יגאל גוזמן בבחירות שייערכו ב-15 בספטמבר.

ממחנה גוזמן נמסר בתגובה כי "חבורת העסקנים שוב מחליפה תחתונים אחד עם השני ... עופר מנירב ודורון קופמן הם אותה היד שמנענעת את אותה העריסה. ב-15 בספטמבר הלשכה תחזור לחבריה ותצא מכוורת הפוליטביורו שהשתלטה עליה".

כזכור, תיק המס בו חשוד קופמן נוגע לח"כ לשעבר מיכאל רצון (ליכוד), שקופמן טיפל עבורו בהשגה על שומת מס שהוצאה לו. לפי החשד, קופמן סייע לרצון להשתמט ממס. חשד דומה נגד קופמן עלה גם בנוגע לעניינו של איש עסקים. בתיק זה הגיש קופמן בקשה להסדר כופר אך נענה בשלילה, ולא ברור מה מעמדו של התיק.

"עננה זמנית"

במכתב ששלח לחברים ואשר הגיע לידי "גלובס" כותב קופמן: "בימים האחרונים התפרסמו ידיעות כאילו שוקלת הפרקליטות להעמיד אותי לדין (בכפוף לשימוע), בקשר לעדות שהתבקשתי לתת הקשורה ללקוחות שלי לגבי תקופה שבה טרם ייצגתי אותם.

"למרות העובדה שמדובר בדבר המשולל כל יסוד, ולמרות העובדה שאין לי דבר מה להסתיר, ברור לי כי העניין לא ישקוט בזמן הקרוב ולא יירד מסדר יומנו. בנסיבות אלה מערכת הבחירות ללשכת רואי החשבון תעסוק בעניינים זרים שעלולים לפגוע במעמדה המיוחד ובמעמד המיוחד של המקצוע שלנו.

"אילו הייתי מאמין כי ניתן להסיר עננה זו בימים הקרובים - הייתי מבליג, משנס מותניים וממשיך במירוץ לתפקיד נשיא הלשכה - תפקיד היקר ללבי וחשוב לי במיוחד שיוחזק בידי מי שראוי לו.

"זה למעלה מ-19 שנים שאני פועל במסגרות הלשכה השונות בהתנדבות. הלשכה יקרה ללבי, המקצוע שלנו יקר לי עד מאד, וכמובן שיקרים לי הפעילים הרבים וחבריי לקבוצה.

"החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד נשיא הלשכה מתוך שאני חושש כי כתוצאה מעננה זמנית זו הרובצת לפתחי, עלולה הלשכה או מי מחבריה להיפגע".

"דין התנועה"

"פניתי לחברי עופר מנירב וביקשתי ממנו שייאות לקבל עליו את 'דין התנועה', והפצרתי בו להיעתר לבקשתי ולהציג את מועמדותו, חלף זו שלי, לתפקיד נשיא הלשכה", הוסיף.

במכתבו לחברים אומר קופמן כי ימשיך לפעול במסגרת הלשכה, ומבקש מהחברים להעביר תמיכתם למנירב.

בסיום דבריו כותב קופמן: "אני מבקש להצטרף אליי לפעילות נחושה במערכת הבחירות, וביחד נדאג לכך שבהנהגת הלשכה יישבו רק אלה הראויים לכך".

נשיא לשכת רואי החשבון היוצא, ראובן שיף, אמר בתגובה להתפתחויות: "תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון הינו תפקיד מרכזי במשק ובכלכלה במדינת ישראל. אין לי ספק כי חברי הלשכה ייבחרו בהליך דמוקרטי מועמד ראוי לתפקיד זה, שימשיך בעשייה לקידום מקצוע ראיית החשבון בישראל".

שיף הוסיף: "אני מקווה מאוד כי הליך הבחירות יתקיים בצורה מכובדת ללא רבב, כפי שלשכת רואי החשבון ראויה לו. הודעתי בעבר כי לא אביע בפומבי את דעתי האישית בקשר למועמד זה או אחר לתפקיד נשיא הלשכה - וכך אני נוהג גם בעת הזו. לגבי רו"ח דורון קופמן, אם אכן מתנהלים נגדו הליכים משפטיים - אני מאחל ומייחל לו כי חפותו תוכח ובמהרה".