הונאת ענק בארה"ב: פרטים של 130 מיליון כרטיסי אשראי נגנבו

עפ"י החשד גנבו האקרים פרטים של כ-130 מיליון כרטיסי אשראי וחשבונות בנק, לאחר שפרצו למחשבים של כספומטים ומרכולים ברחבי ארה"ב ■ החשודים - אלברט גונזלז ממיאמי ושני האקרים רוסים - הועמדו היום לדין

משרד המשפטים האמריקני הודיע בערב יום ב' כי חשף פרשת הונאת ענק. על-פי החשד גנבו האקרים פרטים של יותר מ-130 מיליון כרטיסי אשראי וחשבונות בנק, לאחר שפרצו למחשבים של כספומטים ומרכולים ברחבי ארה"ב והוציאו מהם מידע סודי.

החשודים - אלברט גונזלז, בן 28 ממיאמי, ושני האקרים רוסים - הועמדו היום לדין. הם חשודים כי ביצעו את ההונאה מדצמבר 2007, תוך שימוש בתוכנות שסייעו להם לפרוץ למחשבים אישיים.

משרד התובע הפדרלי בניו-ג'רזי מסר כי מספרי הכרטיסים נגנבו מ-3 חברות - חברת ניהול התשלומים בכרטיסי אשראי הרטלנד פרוססינג סיסטמס ורשתות השיווק SevenEleven והנאפורד ברדרס. הנאשמים תכננו לתקוף גם מחשבים של שתי חברות נוספות.

הרטפורד פיימנט והנאפורד ברדרס הודו בעבר בנפרד כי מאגרי הנתונים שלהן נפרצו, אך היקף הגניבה לא היה ידוע עד כה. בפעם הראשונה נקשר גם גונזלס לעבירות, לאחר שהוא נעצר בשנה שעברה בחשד שפרץ למערכת התשלומים של רשת מסעדות.

התובעים אמרו כי גונזלס ושני רוסים, שזוהו רק כ"האקר 1" ו"האקר 2", התרכזו בפריצה למחשבי חברות גדולות שאותן בחרו מתוך רשימת "פורצ'ן 500", ובדקו את אתרי האינטרנט של החברות הללו בחיפוש אחר נקודות חולשה שיקלו עליהם את הפריצות הממוחשבות.

לפני שנה הואשם גונזלס, יחד עם 10 חשודים אחרים, בגניבה של 41 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי וחיוב ממאגרים של רשתות שיווק גדולות, ביניהן TJX, הבעלים של רשת TJ Maxx, ומרשל'ס. התובעים אמרו אז כי רשת ההאקרים הסבה נזק כלכלי של 400 מיליון דולר.

לפי התביעה, גונזלס ושני שותפיו השתמשו בכמה טכניקות של פריצה למערכות המחשבים של החברות. גונזלס עצור בכלא בברוקלין. התובעים לא מסרו היכן מצויים שני האזרחים הרוסים.

תכננו למכור הלאה

כל השלושה הואשמו בקשירת קשר במטרה לפרוץ ללא רשות למחשבים, בביצוע הונאה שקשורה במחשבים ובגרימת נזק למחשבים וביצוע הונאה אלקטרונית. כל אחד מהם צפוי לעונש של עד 35 שנות מאסר ולקנסות כבדים אם יורשע.

התובעים מסרו כי השלושה תכננו למכור את מספרי הכרטיסים לאחרים, שיכלו לרכוש באמצעות המספרים הגנובים מוצרים ושירותים. הם ציינו דוגמה אחת שבה החשודים ביקרו באתרי קניות כדי לזהות את סוג הקופות הממוחשבות בהם. אחרי בדיקה נוספת של מערכות המחשבים העלו השלושה מידע על מחשבי שרתים ששימשו אותם לביצוע הפריצות הממוחשבות.

התביעה מסרה כי "השרתים הללו, שהיו ממוקמים בניו-ג'רזי וברחבי העולם, שימשו את החשודים לאחסון מידע קריטי לתוכניות הפריצה שלהם, ובסופו של דבר להתקפות הפריצה עצמן".