בורסות אירופה נסגרו בעליות: מדד הדאקס הוסיף 0.9%

מדד אמון המגזר הפיננסי בגרמניה עלה באוגוסט ל-56.1 נקודות מ-39.5 נקודות ביולי - אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו תוצאה של 47.3 נקודות ■ מדד המחירים לצרכן בבריטניה נותר על 1.8% ביולי

המדדים המובילים באירופה ננעלו היום (ג') בעליות שערים, לאור פרסום מדד המחירים לצרכן בבריטניה ולאחר עלייה חדה מהצפוי במדד אמון המגזר העסקי בגרמניה (ZEW) בחודש אוגוסט. גם העליות בוול סטריט תמכו במגמה החיובית באירופה.

מדד אמון המשקיעים בגרמניה, שמשקף תחזית לששת החודשים הבאים, עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2006.

"הכלכלה הגרמנית יצאה מהמיתון, אך לא מהיער", אמר קרסטן ברזסקי, כלכלן בקבוצת ING. "עם כל ההתלהבות באשר לנתונים האחרונים ולתחזית בטווח הקצר, יש לזכור שיש עוד מכשולים רבים לפני שתהיה התאשוששות של ממש".

כלכלת מרחב האירו נראית אולי כמי שמתאוששת מהר יותר מכלכלות ארה"ב ובריטניה, אך מתברר שהחברות במרחב מפגרות בביצועיהן אחר החברות הבריטיות והאמריקניות. החברות במרחב האירו אכזבו יותר במונחים של אי-עמידה בתחזיות הרווח שלהן לרבעון השני. כך עולה מבדיקה שביצעו אנליסטים בבנק ההולנדי ING.

המאכזבות ביותר, למרות נתוני התחדשות הצמיחה הכלכלית, היו החברות הגרמניות. יותר משליש מהן פרסמו דו"חות כספיים שלא עמדו בציפיות, ופחות מעשירית החברות הגרמניות עקפו את התחזיות המוקדמות.

מדד פוטסי 100 ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40

זירת המאקרו

מדד אמון המגזר הפיננסי בגרמניה (ZEW) עלה באוגוסט ל-56.1 נקודות מ-39.5 נקודות ביולי. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו תוצאה של 47.3 נקודות.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה נותר על 1.8% ביולי הודות לעליה במחירי משחקי המחשב, מכשירי ה-DVD והאלכוהול. כאמור, קצב האינפלציה השנתי עמד על 1.8% ביוני - הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2007. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו ירידה של 0.3% במדד המחירים לצרכן של בריטניה.

מניות בכותרות

אמקור , חברת האריזה הגדולה ביותר באוסטרליה, הציעה לרכושת חלק מחטיבת האריזה אלקן של ריו טינטו תמורת 2.03 מיליארד דולר, ולהפוך בכך לספקית הגדולה ביותר באוסטרליה של מארזים לתרופות ומוצרים רפואיים אחרים.

מניית ג'נרלי (סימול: GASI.MI) ריכזה עניין לאור פרסום דו"חות מגדל, בה יש לה אחזקה של 70%. קבוצת מגדל ביטוח רשמה רבעון שני וסיכום חצי שנתי מוצלח במיוחד לעומת הנתונים בתקופה המקבילה. סך כל פרמיות הביטוח ודמי הגמולים הסתכמו במחצית הראשונה השנה, בכ-6.1 מיליארד שקל - גידול של כ-7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של מגדל (המיוחס לבעלי המניות של החברה) עומד על כ-3.5 מיליארד שקל.

מניות האנרגיה, רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום בלטו על רקע עליית מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר עולה ב-1% ל-67.43 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

אפ"י פיתוח עברה להפסד נקי של 201.7 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לרווח של 28.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה גדלו ב-88.2% ל-12.8 מיליון דולר. החברה הסבירה כי ההפסד נבע מירידת ערך בשווי ההוגן של נכסים להשקעה הנמצאים בפיתוח מאז הרבעון הראשון בסכום כולל של 297 מיליון דולר. אפ"י פיתוח מסרה כי לאחר סיום תקופת הדיווח, החברה מכרה את פרויקט קוסינסקייה לצד שלישי שאינו קשור לחברה, בסכום של 195 מיליון דולר, המשקף פרמיום של 44.2 מיליון דולר לשווי השוק.

PSP Swiss Property AG , בה מחזיקה אלוני חץ כ- 18% והנסחרת בבורסה בציריך בשוויץ, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2009. הרווח הנקי בניטרול שיערוך נדל"ן ברבעון עלה ב-15% ל- 34.9 מיליון פרנקים שוויצרים לעומת כ- 30.4 מיליון פרנקים שוויצרים ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מדמי שכירות ברבעון הסתכמו בכ- 66.8 מיליון פרנקים שוויצרים, גידול של כ- 4.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.