גרינספן צופה צמיחה חזקה בסוף 2009; מודאג לגבי 2010

הנגיד לשעבר של ה'פד': "אני חושב שיהיה בסדר בששת החודשים הבאים. חלה התאוששות בהתחלות הבניה ובתעשיית כלי הרכב, אך נראה כי התהליך לא עמיד במיוחד"

נגיד ה'פד' לשעבר, אלן גרינספן, מעריך כי התמ"ג האמריקני יציג צמיחה איתנה בשני הרבעונים האחרונים של 2009, אך יחזור להתאוששות מגומגמת ומהוססת בשנת 2009. גרינספן התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס היום לפנות בוקר.

"אני חושב שיהיה בסדר בששת החודשים הבאים. חלה התאוששות בהתחלות הבניה ובתעשיית כלי הרכב, אך נראה כי התהליך לא עמיד במיוחד".

מכירות כלי הרכב ושוק הדיור - מנועי הצמיחה העיקריים בתקופות של התאוששות, קיבלו זריקת עידוד מהממשלה. דוגמה לכך היא תוכנית ה"מזומן תמורת גורטאה" (Cash for clunkers) בהיקף 3 מיליארד דולר, שעודדה צרכנים לרכוש כלי רכב חדשים וחסכוניים בדלק תמורת ויתור על רכבים ישנים.

גרינספן, שפרש מה'פד' ב-2006, לאחר 18 שנים כראש הבנק המרכזי, אמר כי תעשיית כלי הרכב האמריקנית "רוויה", כאשר מספר כלי הרכב הנמצאים על הכביש גדול ב-20% ממספר בעלי רשיון הנהיגה.

באשר לשוק הנדל"ן, גרינספן אמר כי הירידה בבניה עוזרת לקבלנים להיפטר ממלאי הבתים, אך הוא העריך כי הסיכוי לחזור למחירי הבתים הגבוהים של תקופת טרום המשבר אינה סבירה.

יש הטוענים כי גרינספן הוא האשם העיקרי במשבר הפיננסי הנוכחי משום שלאחר המשבר של 2001 הוא הוריד את הריבית לרמה של 1%, והכין בכך את הקרקע להיווצרות בועות אשראי ונדל"ן שגרמו למשבר הפיננסי הקשה ביותר מאז שנות ה30'.