טאואר בחוזה חדש עם פוטנציאל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

ג'אז סמיקונדקטור נבחרה לפרויקט פיתוח של כשנתיים בשווקי הרדארים והטלפונים הסלולריים ■ מכירות שוק התדרים הגבוהים צפויות לגדול ליותר מ-750 מיליון דולר בשנת 2012 מ-400 מיליון דולר ב-2009

חברת טאואר מקבוצת החברה לישראל, הודיעה היום (ג') כי החברה הבת שלה, ג'אז סמיקונדקטור, נבחרה לפרויקט פיתוח בשווקי הרדארים והטלפונים הסלולריים. ג'אז תפתח רכיבי תדרים גבוהים משופרים מבוססי טכנולוגיית סיליקון-גרמניום (SiGe) שיחליפו את רכיבי הגאליום-ארסניד (GaAs) הקיימים כיום בשווקים אלו.

בגמר תהליך הפיתוח, שיכול להימשך כשנתיים, מקורות בשוק מעריכים את פוטנציאל ההכנסות בעשרות מיליוני דולרים בשנה.

מניית טאואר רושמת היום עלייה חדה בערכה של כ-6% בבורסה בת"א, ועם פרסום ההודעה מנייתה זינקה בשיעור חד יותר של 9.6% והיא עולה בשיעור מעט נמוך מזה נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

ג'אז עובדת כיום עם יותר ממחצית מעשרת היצרנים הגדולים בשוקי הרדארים והסלולריים, ומספקת להם פתרונות SiGe למוצריהם.

על-פי חברת המחקר Strategy Analytics, מכירות שוק התדרים הגבוהים צפויות לגדול מ-400 מיליון דולר בשנת 2009 ליותר מ-750 מיליון דולר בשנת 2012, קצב שנתי של יותר מ- 23% שהוא טוב משמעותית מרוב שווקי הסמיקונדקטור האחרים.

ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל חטיבת המוצרים הייחודיים של טאואר, מסביר את הפיתוח: "למעשה אנחנו נכנסים לשוק חדש של יחידות הקצה לטלפונים סלולריים. אנחנו מרכזים על צ'יפ אחד את כל הרכיבים הדיסקרטיים בטכנולוגיית סיליקון-גרמניום, אשר צפויה להוזיל בצורה משמעותית את יחידת הקצה הזו".

הפיתוח צפוי להימשך כשנתיים, וההערכות בשוק הן שהסכם זה יוכל כאמור להניב הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. לדברי שטרום, "הדבר תלוי בשיעור החדירה לשוק, והסכם זה תואם את מדיניות החברה, אשר מעדיפה להיכנס לסגמנטים שיניבו לנו רווחיות גבוהה, גם במחיר של מחזור".

בחודשיים האחרונים דיווחה טאואר על שורה של הסכמים, אשר חלקם כולל גם התחלת ייצור של רכיבים, ובחברה עוברים בהדרגה מארבעה ימי עבודה לחמישה ימי עבודה מלאים בכל שבוע שני. ניצולת הייצור הממוצעת של החברה בשני מפעלי הייצור בארץ עומדת כיום על כ-70%, ולדברי שטרום, "אחוז הניצולת הגבוה ביותר נמצא דווקא במפעל הייצור של ג'אז.