הסדר החדש במכבי: 40% לפדרמן, 40% לרקנאטים ו-20% לקבוצת מזרחי

הושלמה רכישת 33.3 האחוזים שהיו בידי רענן כץ עבור 7.3 מיליון דולר ■ הצהובים חוזרים למתכונת של 3 קבוצות בעלות עיקריות, לראשונה מאז 2007

תשעה ימים אחרי שמכבי ת"א ורענן כץ הגיעו להסדר לפיו ימכור האחרון את מניותיו בקבוצה עבור 7.3 מיליון דולר, היום (ג') הודיע המועדון כי כל השותפים בו יגדילו את אחזקותיהם, ובכך ישתלטו באופן מעשי על 33.3 האחוזים שהיו בידי כץ.

חלוקת הבעלות החדשה במכבי תעבוד כך: אודי ושי רקנאטי, שהחזיקו לפני כן ב-17.73%, יגדילו את אחזקותיהם ל-40%; דייויד פדרמן (33.3%) יגדיל את אחזקותיו ל-40%; קבוצת "ניוקו", שבראשה עומד היו"ר שמעון מזרחי, תעלה מ-15.59% ל-20%.

כזכור, לפני תשעה ימים נאות רענן כץ למכור את מניותיו בקבוצה אחרי שבע שנים. ההסכם הותנה בכך שתוך עשרה ימים יועבר הכסף לכץ עבור מכירת מניותיו.

משמעות המהלך היא שלפחות בשלב זה, מכבי לא מצרפת משקיע חיצוני חדש לקבוצה, אבל ייתכן כי יחולו שינויים בנושא זה בתקופה הקרובה, מה שעשוי לשנות שוב את מאזן הבעלות בתוך הקבוצה. ההנחה היא שקוצר הזמן הקשה על מציאת משקיע נוסף שייכנס למועדון.

המהלך היום בעצם מחזיר את מכבי ת"א לעידן של שלוש קבוצות בעלות, סטטוס שהיה במועדון לאחרונה ב-2007 אך השתנה עם כניסתם של הרקנאטים למועדון, שרכשו בזמנו מחצית מאחזקותיה של "ניוקו".