נבדקים מקרי התפוצצויות של מכשירי iPhone ו-iPod באירופה

דיווחים: iPod של ילדה בריטית התפוצץ לאחר שהתחמם, נער צרפתי נפצע כשה-iPhone של חברתו התנפץ, אזרח הולנדי טוען כי השאיר את ה-iPhone ברכבו והוא התלקח ■ אפל: מדובר במקרים בודדים

חברת אפל חוקרת דיווחים שהתפרסמו בכלי התקשורת על מקרים בהם התפוצצו מכשירי iPhone וiPod מתוצרתה בידיהם של לקוחות ממספר מדינות באירופה - כך מסרה אתמול (ג') דוברת מטעם הנציבות האירופית.

כן מסרה הדוברת מטעם הממונה בנציבות על בטיחות מוצרי הצריכה ב-27 מדינות באיחוד, כי חברת אפל טוענת כי מדובר במקרים בודדים בלבד. החברה מכרה כ-200 מיליון יחידות ממכשיר ה-iPod ו-26 מיליון יחידות ממכשיר ה-iPhone ברחבי אירופה.

מקרי ההתפוצצות האחרונים המדווחים הם על מכשיר iPod של ילדה בריטית בת 11 שהתפוצץ לאחר שהתחמם והתחיל לצפצף, על נער צרפתי בן 18 שנפצע כאשר מכשיר ה-iPhone של חברתו התנפץ בידיו ללא סיבה נראית לעין, ועל אזרח הולנדי שטוען כי השאיר את ה-iPhone שלו ברכבו למשך כ-15 דקות וכשחזר גילה להפתעתו כי הוא התלקח וגרם נזק רב למכונית.

בשוודיה חושדים כי שריפה שפרצה במכונית לפני כחודשיים מקורה במכשיר iPod שהתלקח. השריפה כמעט קיפחה את חייו של כלבם של בעלי המכונית.

"אפל השיבו לפנייתנו וטענו כי מדובר במקרים אקראיים ולא בבעיה כללית במכשירי ה-iPhone וה-iPod", הסבירה הדוברת. "החברה תנסה לאסוף כמה שיותר מידע על המקרים שדווחו על מנת לערוך את המבדקים הנחוצים", הוסיפה.

באפל לא הגיבו על הההצרה שנמסרה מהנציבות האירופית, אך דובר מטעם החברה מסר כי "המקרים הספיציפיים הללו הובאו לידיעתנו, ואנו מנסים לאסוף את המכשירים מהלקוחות. עד שלא נבצע בדיקה מעמיקה יותר אין לנו מה להוסיף", אמר הדובר.