ברגרואין יוצא מנחלת בנימין בת"א: מכר את נכסי הפרויקט ב-137 מיליון שקל

הרוכשים: קבוצת משקיעים בראשות רות שפייזר ■ מנהלים מו"מ להכנסת שותפים לפרויקט ■ עלויות הבנייה מוערכות ב-62 מיליון דולר

4 חודשים לאחר שמכר מחצית מהזכויות במגדל מאייר בשדרות רוטשילד בתל-אביב, מוכר המיליארדר האמריקני ניקולס ברגרואין גם את זכויותיו בנכסים לשימור ובנייה בנחלת בנימין בעיר, וממשיך להקטין את מעורבותו בשוק הנדל"ן.

חברת ברגרואין דיווחה הבוקר לבורסה כי החברה הבת המחזיקה בזכויות בפרויקט תעניק אופציה לקבוצת משקיעים בראשות רות שפייזר לרכוש בחזרה את מלוא הזכויות תמורת 137.3 מיליון שקל.

ביולי 2007 רכשה חברה בת ברגרואין רזידנשיאל 7 נכסים לשימור במתחם מדרחוב נחלת בנימין בתל-אביב תמורת כ-140 מיליון שקל. הנכסים נרכשו מחברת נכסי רובע נחלת בנימין, מקבוצת רות שפייזר ומחברת פברטון. הנכסים נרשמו בבעלות מלאה של ברגרואין, אך לפי ההסכם בין הצדדים המוכרים זכאים למחצית מההכנסות מעל ל-122 מיליון דולר, כשאמדן ההכנסות דאז עמד על 200 מיליון דולר.

הפרויקט לא קודם

מאז יולי 2007 לא נעשה כמעט דבר בכל הקשור לקידום הפרויקטים בנחלת בנימין, כאשר קבוצת שפייזר מאשימה את קבוצת ברגרואין בכך שהתמקדה רק במגדל מאייר היוקרתי בשדרות רוטשילד ולא שיתפה עמה פעולה במכירת הנכסים בנחלת בנימין.

מבדיקה שערך משרד השמאות יוסף זרניצקי בסוף 2008 עולה כי שווי הנכסים שנמכרים בחזרה לידי שפייזר עומד על 104 מיליון דולר. הנכסים כוללים 7,000 מ"ר מאושרים לבנייה של בתים לשימור, 9,200 מ"ר של בניינים חדשים, 13 אלף מ"ר של שטחים מסחריים, 10 אלף מ"ר מתוכם מתחת לקרקע וכן חניון תת-קרקעי בן 3 עד 4 קומות המיועד ל-600 כלי רכב.

רווח של 86 מיליון דולר

מדו"ח השמאות שהגיע לידי "גלובס" עולה כי עלויות הבנייה בפרויקט עומדת על 62 מיליון דולר, המכירות עומדות על 196 מיליון דולר, והרווחים הצפויים על 87 מיליון דולר, כשהמשקיעים מדגישים כי מדובר בדו"ח מסוף 2008.

לדברי שפייזר היא מצויה כעת במו"מ מתקדם עם יזמים חדשים שייכנסו איתה לשותפות ויקדמו מיידית את ביצוע הפרויקט שלו תב"ע מאושרת לפי פרוגרמה של האדריכל משה ורשבסקי. אופציית הרכישה הוענקה למשך חצי שנה עד ל-6 בפברואר 2010. *