מאינד מסכמת רבעון במבט אופטימי לעתיד - למרות המחיקות

ההכנסות הסתכמו ב-4.4 מיליון דולר, ומחיקות ה-ARS העבירו את החברה להפסד של 754 אלף דולר ■ המנכ"לית, מוניקה איזינגר: "חלקים מהעולם כבר חווים התאוששות, ואנו רואים את זה בכמות הפניות אלינו"

"אנחנו מסכמים את הרבעון בנימה אופטימית לקראת העתיד", כך אומרת היום ל"גלובס" יו"ר ומנכ"לית מאינד , מוניקה איזינגר. "אמנם חלקים של העולם עדיין נמצאים במשבר אבל חלקים מהעולם כבר חווים התאוששות, ואנחנו רואים את זה בכמות הפניות אלינו".

מאינד מיוקנעם מספקת פתרונות תוכנה המיועדים לבילינג (גבייה) וטיפול בלקוחות, והיא פרסמה אתמול, עם סיום המסחר בוול סטריט, את דו"חות הרבעון השני. החלק החיובי בדו"חות הוא ללא ספק תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכם ברבעון השני ביותר מ-2 מיליון דולר ובמחצית הראשונה ב-2.6 מיליון דולר.

החלק הפחות חיובי כולל עוד מחיקה של ניירות ערך מסוג ARS, הפעם בסך 886 אלף דולר. מאינד מחקה קרוב ל-100% מאחזקותיה ב-ARS, שהיו בגובה 20.3 מיליון דולר. מדובר באג"ח פרטיות שמועד הפירעון שלהן הוא לזמן ארוך, אך רמת הריבית בהן משתנה בכל חודש על ידי מכרז, ונזילות האג"ח הללו נפגעה בשל המשבר בשווקים.

מאינד טוענת שקרדיט סוויס , הבנק שניהל את ההשקעה, ביצע את ההשקעות בניגוד להנחיות החברה, וגם כשחברות אחרות ובהן טבע הגיעו לפשרות עם הבנק, מאינד בחרה להמשיך בתהליך בוררות נגד קרדיט סוויס. השלב הבא יהיה דיון בנובמבר-דצמבר הקרוב. "המחיקה לא תלויה בנו אלא בהערכה של צד שלישי על ערך ה-ARS", מסבירה איזינגר.

החדשות הטובות הן שלא נותר הרבה מה למחוק מהסכום, כך שנראה שברבעונים הבאים לא צפויות מחיקות גדולות. איזינגר גם מעודדת מכך שאחד מהברוקרים שביצע את ההשקעה הורשע בבית דין בארה"ב וברוקר אחר הודה באשמה, ולהערכתה מדובר בסימן חיובי לגבי החלטת הבוררים בנושא.

המחיקה העבירה את מאינד להפסד נקי רבעוני של 754 אלף דולר, שהם 4 סנטים למניה. ההכנסות ברבעון היו 4.4 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה הן הסתכמו ב-8.5 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2008. "2009 היא שנה שבה צמצמנו הוצאות ונערכנו עם המצב", אומרת איזינגר. "הגענו לרמת ההוצאות שתכננו, ולולא המחיקות החד-פעמיות היינו מסיימים ברווח".

בכל הקשור לתביעה ייצוגית אפשרית נגד החברה, עליה פורסם ב"גלובס" לפני מספר ימים, איזינגר דוחה את הטענות. "התביעה היא קנטרנית וללא כל בסיס, ונילחם שהיא תבוטל", היא אומרת.

מאינד נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב ושווי השוק שלה הוא 19 מיליון דולר.

מאינד