התעלול הנמוך של אילן שילוח

מודעות האבל שפרסמה מקאן-אריקסון להצלת ערוץ 10 איבדו פרופורציות

1. "ישראל מתייבשת...". אוי סליחה, "ישראל מתייאשת..". אילן שילוח, בעלים ומנהל מקאן-אריקסון, עושה היום (א') טייק-אוף פופוליסטי על קמפיין מוצלח ומשכנע של לשכת הפרסום הממשלתית. בשבילו, וזה מה שהוא רוצה לדחוף לנו, הבצורת, הכנרת המתייבשת, הדשאים הנבולים והפרחים שלא ילבלבו עוד הם-הם ערוץ 10 - והם באחריותנו. תעלול תודעתי המכוון כחץ ללב הלאומי של נתניהו, כחלון ושטייניץ. כמה נמוך.

2. אילן שילוח, "קינג" עולם הפרסום, מפרסם היום (א') מודעות שחורות. הוא כואב את כאב הארץ והעם, על ה"ייאוש", חולשת ההתמודדות, "הפלורליזם" ו"הדמוקרטיה" שברחו לנו. עיניו זולגות על היותנו עם לוזר ועל ש"התרגלנו לוותר...". ליבו אבל על האבטלה ועל שליחת "אלפי אנשים הביתה... בלי עבודה... בלי פרנסה". הפרסומאי כואב את האפשרות ש"מחירי הפרסום ירקיעו שחקים", וגם שקופת המדינה והעם תיפגע כי לדאבונו, "מישהו כבר בטח יממן את זה". כמה עצוב.

3. קצת פרופורציות. בימים לוהטים ורצחניים כאלה למרוח כאלה מודעות אבל? עמודים שחורים משחור? לדבר על ייאוש? על בכי? "כאלה אנחנו..." (עלובים). כל זה בשביל שלא יפגעו לך ברווחים המטורפים? כולה שערוץ 10 ימשיך לשרוד, ולא חשוב על חשבון מי וכמה, והעיקר שמקאן-אריקסון ימשיכו לחתוך קופונים של עשרות אחוזים? נו באמת... לא הגזמנו?

4. ארבע שנים לפני. אילן שילוח, שהיום לבש טלית והפך לכהן הגדול, עובד על כניסה לבעלות על ערוץ 10. ארנון מילצ'ן, רון לאודר ואילן שילוח, שהיה אמור להחזיק 17.8% בערוץ. השיחות מתקדמות. הרבה מתנגדים, ניגוד עניינים, פגיעה בעקרון השוויון וחופש העיסוק, מנוגד לחוק הרשות השנייה.

ואז קבע היועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, כי אין מניעה מפרסומאי להחזיק מניות בערוץ טלוויזיה - ובלבד שלא יהיו אלה מניות שליטה. בסוף זה התפוצץ. אמרו אז כי היו חילוקי דעות בין שילוח ללאודר. אמרו שעוד לא הספיק להשתלט על הדלי וכבר בעט בו. אז הוציאו אותו מהתמונה.

5. ואולי זה בכלל עוד ספין? לשים עשרות אלפי שקלים רק כדי לכאוב את כאב האומה המתייאשת הזו? (שבסך-הכל משתדלת ומתאמצת לעשות סדר בהוראות שלה ובכספים שלה). ואולי זה קשור, איכשהו, לאיזושהי תוכנית פעולה עלומה בתוככי הראש היצירתי של שילוח? שמא הוא מכשיר את דעת הקהל לטובת משהו יותר גדול מעוד הישרדות של ערוץ 10?

אולי הוא מנסה לשכנע, את בעלי הערוץ, את הרשות השנייה, את האומה המתייבשת הזו, שהכי כדאי להם לבקש ממנו, להתחנן בפניו, שייכנס כשותף לבעלות בערוץ 10 המקרטע, כמובן במחיר זול ההולם את מצב הערוץ? ואז כולנו נודה לו על המנהיגות האנטי מתייאשת, נכרע ברך בפני הלוחם הגדול נגד האבטלה, נגד הכניעה, נגד הוויתור ובעד הפלורליזם הדמוקרטיה והפרנסה?

6. היום התכנסה הרשות השנייה להכרעה בעניין ערוץ 10. "תתייבשו לכם! אדישים שכמותכם!", אומר שילוח. "רק אל תסגרו לי את צינור הכסף...".