העליון דחה את עתירת "רדיו ירושלים" נגד זכיית "רדיו הבירה" במכרז הרדיו האזורי

דחה את טענת "רדיו ירושלים" על בעלויות צולבות מצד אודי אנג'ל, מבעלי זכיינית ערוץ 2 רשת; וכן את טענתה לניגוד עניינים בין נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, למשה שלונסקי, המתמודד מטעם "רדיו הבירה"

בית המשפט העליון דחה היום (א') את ערעורה של רדיו ירושלים - שבבעלות טלעד, דני פארן, מלונות "שלום" ומיכה לוי - נגד החלטת הרשות השנייה להעניק לקבוצת רדיו הבירה את זיכיון הרדיו האזורי בירושלים.

בקבוצת רדיו הבירה, חברים משרד הפרסום אדלר-חומסקי, רשת ארומה, חברת לוגיה, ג'קי בן-זקן ושי נשר.

רדיו ירושלים טענה בערעורה כי יש פגם בכך שלאיש העסקים אודי אנג'ל, מבעלי זכיינית ערוץ 2 רשת, יש מניות גם ברדיו אזורי (אנג'ל, הוא בעל השליטה ברשת באמצעות עופר מדיה, לה מניות בלוגיה) - מה שעלול ליצור בעלויות צולבות.

בית המשפט דחה טענה זו, וכמו כן דחה טענה על ניגוד עניינים בו נמצאת נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה (לה יחסי עבודה עם משה שלונסקי, המתמודד מטעם רדיו הבירה), לאחר שדאבוש פסלה את עצמה מלהשתתף בהצבעה.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "בית המשפט קבע כי טענות המערערת אינן 'מגלות עילה כלשהי לפסילת המכרז או להתערבות בהחלטה בדבר הזוכה בו'. כמו כן הדגיש בית המשפט כי מכרזים מסוג זה הינם מורכבים ביותר ומחייבים את הרשות לנקוט לעתים בגמישות מסוימת בבחינת ההצעות המוגשות לה, וכי ההחלטה על זכיית רדיו הבירה התבססה על שיקולים מקצועיים ואף נתמכה בחוות-דעת חיצוניות".

בית המשפט העליון גם חייב את רדיו ירושלים בתשלום שכר-טרחת עורך דין בסך של 75,000 שקל לרשות השנייה וסכום זהה לרדיו הבירה.