נטייה לירידות בנעילת המסחר בת"א: הנדל"ן איבד 1.3%

מנהל דסק מסחר במניות בבנק הבינלאומי: "'הכסף הטיפש' נכנס לשוק - מהלך העליות אכן מתקרב למיצוי" ■ כי"ל מחקה עלייה של כ-3% מהבוקר לאחר פרסום הדו"חות ■ דסק"ש סיימה בעלייה של 2.3%

יום המסחר בבורסה המקומית התנהל היום (ב') בתנודתיות. לאחר פתיחה ירוקה, המדדים המובילים עברו להיסחר במגמה מעורבת, ולפרקים גם בטריטוריה הירוקה, ולאחר מכן ללא שינוי. בסיום המסחר ננעלו המדדים בנטייה לירידות שערים, כשמלבד מדד התל-טק שעלה ב-0.4%, שאר המדדים רשמו ירידות של 0.2%-1.3% בהובלת מדד הנדל"ן.

ברקע למסחר היום ניצבה החלטת הריבית של בנק ישראל, שתפורסם לאחר סיום המסחר. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות של כ-0.5% ובאירופה נרשמות עליות של עד 0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

"התנודתיות בשוק מעידה על אי ודאות סביב החלטת הריבית הערב", אומר רם קהאן, מנהל דסק מסחר במניות בבנק הבינלאומי. "המשקיעים מתלבטים האם הגענו לסוף העליות בשלב זה. אנו מעריכים כי מהלך העליות אכן מתקרב למיצוי. 'הכסף הטיפש' התחיל להיכנס בתקופה אחרונה לשוק ורואים את זה על-ידי קניות מכל הבא ליד - מניות מכל הסוגים ומכל הענפים. הציבור, שמחפש אלטרנטיבות השקעה בשל היעדר תשואות בשוק הסולידי, נכנס לשוק דרך קרנות נאמנות ותעודות סל".

מניית כי"ל ריכזה היום עניין רב על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, אשר היו אמנם חלשים בהשוואה לרבעון המקביל אך התעלו על התחזיות המוקדמות בשוק. המניה נסחרה הבוקר בעלייה של כ-3%, אולם בצהריים היא עברה להיסחר בירידה. מניות הבנקים, שמשכו אתמול את השוק מעלה, המשיכו לבלוט גם היום במחזורים הגבוהים בשוק לאחר זינוק של כמעט 70% מתחילת השנה ולקראת פרסום הדו"חות הכספיים של 3 הבנקים הגדולים במשק, הפועלים , לאומי ודיסקונט .

התוצאות הכספיות של מרבית החברות שפרסמו עד כה את הדו"חות הכספיים היו מעודדים יחסית והעידו על ההתאוששות הכלכלית שכבר יצאה לדרך. להתאוששות זו אחראי במידה לא מבוטלת בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' סטנלי פישר, אשר הנהיג במהלך המשבר מדיניות מוניטרית מרחיבה כדי לעודד את הצמיחה. הנגיד צפוי, לפי ההערכות בשוק, להותיר גם היום את הריבית במשק על כנה 0.5%. נתוני הצמיחה והאינפלציה שפורסמו לאחרונה העידו על התגברות הלחצים האינפלציוניים לצד מעבר המשק לצמיחה, ובכך הופשרה למעשה הקרקע להעלאת הריבית.

עם זאת, ההערכה הרווחת בשוק היא כי הנגיד יימנע החודש מהעלאת הריבית, שכן ההתאוששות הכלכלית בישראל עדיין שברירית, וכמו כן העלאת הריבית עלולה לחזק את השקל בניגוד לרצונו של בנק ישראל. בהקשר זה, המשקיעים יבחנו היטב את הודעת הריבית המצורפת ויחפשו רמזים באשר למדיניות המוניטרית בעתיד, שכן יש המעריכים כי פישר יעלה את הריבית החל מחודש הבא, בשיעור של 0.25%.

ת"א- 25 ת"א-100 ת"א-בנק נדל"ן 15

הרווחים מקרדיט סוויס סידרו לדסק"ש את הרבעון

במרכז הבמה ניצבת היום כי"ל, אשר פרסמה דו"חות כספיים מעורבים לרבעון השני. ההכנסות והרווחים צנחו, כצפוי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מלאי האשלג זינק והמרווחים נשחקו. מנגד, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים והביעה אופטימיות באשר לעתיד, תוך שהיא מציינת כי קצב מכירות הדשנים ברבעון השלישי גבוה יותר מ-3 הרבעונים האחרונים. בבנקי ההשקעות סיטי ומריל לינץ' הגיבו בחיוב לדו"חות וציינו כי ההתאוששות בכי"ל יצאה לדרך.

עוד בזירת הדו"חות, נכסים ובנין עברה להפסד של 48.1 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח נקי של 40.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה מהשכרת נכסים ירדו ב-4.6% ל-122 מיליון שקל וההכנסות הכוללות נפלו ב-32% ל-319 מיליון שקל. החברה האם של נכסים ובנין, דסק"ש , דיווחה היום על רווחי ענק של 838 מיליון שקל בעיקר לאור מכירת מניות קרדיט סוויס על ידי כור . דסק"ש הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה של 450 מיליון שקל.

בעקבות הפרידה מחברת הלוויין yes אותה כפה בית המשפט העליון בשבוע שעבר, בזק תפסיק לאחד את דו"חות yes בדוחותיה הכספיים. המשמעות: בזק תוכל לרשום רווח חד פעמי של 1.2-1.4 מיליארד שקל שכן היא תרשום בספריה השקעתה ב-yes על-פי השווי הוגן שלה.

מבין מניות התעופה, אל על ריכזה עניין לאחר שמשרד התחבורה אישר לה לבצע טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד ארקיע וישראייר.

גזית גלוב נסחרה לאור המלצת קנייה מדויטשה בנק, בה כתבו האנליסטים כי "גזית גלוב תרוויח מההתאוששות" והצמידו לה מחיר יעד של 39 שקל.

מניית המכשור הרפואי מזור כיכבה היום בכותרות לאחר שהחברה הודיעה על 2 התפתחויות חשובות בפיתוח מערכת C-Insight שלה, המייצרת הדמיה תלת מימדית בזמן ניתוח.

[לאתר המעו"ף]