חידת טי.אר.די: אווירת נכאים בחברה לצד נסיקה של 250% בבורסה

הזינוק: למרות שבעלי האג"ח העיקריים מכרו את חלקם והחברה לא שילמה חוב על האג"ח

משקיעי טי.אר.די שפשפו את עיניהם עת צפו בימים האחרונים בעליות של 10%-20% ביום, במניית החברה שנחשבה כבר כמעט אבודה. לאחר עשרה ימים שבהם עלתה במצטבר בכ-250%, החברה נסחרת כעת לפי שווי של 13 מיליון שקל, שווי כמוהו לא ראתה מאז יוני 2007.

לא ברור מי רוכש את המניות ואף גורם לא הודיע לחברה על הפיכתו לבעל עניין בה. כך לדברי העו"ד שלה, תומר ברם.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי בעלי האג"ח העיקריים בחברה, ילין לפידות והראל, מכרו את חלקם, המהווה יחד כ-70% מהאג"ח בחברה. ילין והראל סירבו לאשר את הידיעה.

ייתכן שקבוצה אחת היא האחראית לרכישת המניות והאג"ח, לשם ביצוע השתלטות על טי.אר.די.

החברה עוסקת בפיתוח מכשור רפואי לתחום טיפולי השיניים. טי.אר.די סבלה בשנים האחרונות מצרות שונות, המרכזית בהן היא הפסד של 14 מיליון שקל בעסקאות ספקולטיביות.

לאחרונה פוקד את החברה "סט צרות" חדש: היא לא הצליחה לגייס את המזומן כדי לשלם את הריבית על האג"ח ב-1 באוגוסט השנה, וגם לא הצליחה להגיע להסדר עם בעלי האג"ח בעניין, כך שהחוב לא שולם.

החברה הצהירה לפני מספר חודשים על קיום מו"מ עם משקיע שיממן את הסדר בעלי האג"ח לכשייחתם. אולם, עסקה שכמעט נרקמה, התפוצצה ברגע האחרון וכרגע אין מו"מ משמעותי להשקעה בה.

במקביל, גם לא שולם לחברה חוב מצד בעלי השליטה, צבי דווידוביץ' וישראל רמות, שכל אחד מהם מחזיק בשליש ממנה. כעת על החברה לפעול כדי לממש את החוב, אבל מנכ"ל טי.אר.די הוא רמות עצמו ובדירקטוריון יושבים רק בעלי השליטה ודירקטורים מטעם הציבור.

מספר אסיפות בעלי אג"ח בחודשיים האחרונים כונסו ובוטלו בעקבות היעדר 10% מבעלי המניות, שנבע מאובדן עניין של בעלי האג"ח בחברה.

רמות ודווידוביץ' לא ענו היום לטלפונים ונמסר שהם בחופש. ברם אמר בשם טי.אר.די כי "לחברה כרגע אין עם מי לדבר בעניין הסדר האג"ח עד שלא תתכנס אסיפה של מעל 10% של בעלי האג"ח", והוסיף כי "החברה עושה כל הזמן מהלכים להתייעלות. יש לה אמנם כמה גיבנות וגרורות, אבל גם בתקופות הקשות היא מכרה באופן עקבי כ-10 מיליון שקל בשנה ברווח גולמי של 50%".