"אסור לתת לערוץ 10 למות" - ולכן יש להוציאו למכרז

"הכי קל לשלוח אלפי אנשים הביתה" ■ הכי קל? אולי לאילן שילוח, בעלי משרד הפרסום

חברת הפרסום מקאן-אריקסון באה לברך את ערוץ 10 ונמצאה מטעה את הציבור. הכוונה למודעה השחורה המתפרסמת בימים האחרונים, עם הקריאה "אסור לתת לערוץ 10 למות". בואו נבחן את הטיעונים.

מכרז לטובת העובדים

"הכי קל לשלוח אלפי אנשים הביתה". הכי קל? אולי לאילן שילוח, בעלי משרד הפרסום. לאנשים פחות מוצלחים ומתוחכמים זה מאוד קשה. במיוחד כאשר מדובר בפיטורי פועלים קשי-יום בעיירות-פיתוח, למשל, שאינם זוכים למודעות של שילוח. דווקא פה מדובר באנשים מקצועיים שרובם ככולם יסתדרו במקומות עבודה חדשים.

מה גם שאף אחד כנראה לא יילך הביתה. אם הרשות השנייה לא תעשה צחוק מעצמה ומהחוק, היא תחליט על הליכה למכרז, לא סגירה!!! במקרה כזה, הערוץ עשוי לעבור לידיים חדשות, שאולי ינהלו את הערוץ בצורה הרבה יותר טובה (יותר גרוע לא יכול להיות) - וזה יעשה טוב גם ל"אלפי העובדים" ששילוח מודאג בגינם.

הדמוקרטיה זה יוסי מימן?

"מה יקרה לדמוקרטיה ולפלורליזם רק עם ערוץ מסחרי אחד?" זועק שילוח. שוב - למה ערוץ אחד? בכוח מנסים אנשי ערוץ 10 להשכיח מאיתנו שמדובר במכרז ולא בסגירה. האם כדי לשמור על הדמוקרטיה והפלורליזם חובה שיוסי מימן ושותפיו, שנכשלו, ימשיכו להיכשל ולהכשיל וליטול כספים מהמדינה?

וחוץ מזה - מה לערוץ 10 ולדמוקרטיה? רוב התכנים אינם ראויים לצפיית אדם, אפילו החדשות הפכו לערימה של אסונות ופשעים. אם אין דם, אונס, תאונה, אסון - אין אייטם. לפעמים, בין האסונות, תוקעים גם איזו אמירה של ביבי או אובמה, העיקר שתהיה קצרה.

האינטרס של הפרסומאים

"מישהו כבר יממן את עליית מחירי הפרסום. לא אנחנו", כותב שילוח. רמיזה דקה, שנונה, שאנחנו, הציבור, נשלם. בולשיט! משרדי הפרסום ייאלצו להרוויח פחות, וחלקם אולי גם להיסגר. לא אסון.

מה שהכי קל ומתבקש

"אסור לתת לערוץ 10 למות", זועקת המודעה, ואנחנו אומרים "אמן". אבל כדי שערוץ 10 לא ימות - חייבים להוציאו מידי בעליו הנוכחיים ולהוציאו למכרז מה שיותר מהר.

מודעת אבל על הרייטינג

התוכנית הכי גבוהה של ערוץ 10 בטבלת הרייטינג האחרונה נמצאת במקום ה-20!!!! מהדורת החדשות עם שני כוכבי השכר נמצאת במקום האחרון בטבלה, ה-25, פחות מחצי ממספר הצופים בחדשות 2 (מקום 6). על זה, על הרייטינג צריך לפרסם מודעת אבל.