FDIC מקל הדרישות לרכישת בנקים כושלים ע"י קרנות פרטיות

סגן הנשיא של ארגון הבנקאים האמריקניים: "קרנות פרטיות רוצות לחזור למשחק בשוק הפיננסים" ■ ציפיות לירידת יחס הלימות הון ראשוני ל-10% מ-15%

בעקבות קצב סגירת הבנקים המהיר ביותר מאז 17 שנים, מתכנן ה-FDIC (תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי) להקל על קרנות הון פרטיות את הדרישות לרכישת בנקים וגופים מלווים כושלים.

הוועדה של ה-FDIC תיפגש מחר (ה') בוושינגטון וצפויה להודיע על ההקלות בדרישות עבור קרנות הון פרטיות. ההצעה הועלתה כבר בחודש יולי האחרון ונתקלה בהתנגדות עצומה בקרב אנשי התעשייה הפיננסית.

מספר הבנקים שקרסו בארה"ב השנה הגיע ל-81, שיא מאז משבר החסכונות וההלוואות של 1992, וגרם ל-FDIC הפסדים כבדים שהסתכמו ב-21.5 מיליארד דולר. לכן, התאגיד זקוק להרחיב את טווח המשתתפים במכרזים לקניית מוסדות מלווים כושלים. חשוב לציין שהתאגיד עלול לכפות תשלומי חירום ברבעון השלישי כדי להזרים כספים ולאזן את עצמו.

"יש הרבה קרנות בשוק הפרטי שמחכות להחלטות של הוועדה בנושא", אמר אתמול מארק טינהאנפילד, סגן הנשיא של ארגון הבנקאים האמריקניים. "קרנות פרטיות רבות רוצות לחזור למשחק בשוק הפיננסים", הוא הוסיף. לפי הציפיות של טינהאנפילד, יחס הלימות ההון הראשוני, שמודד את יכולת המלווה לעמוד בהפסדים, יירד ל-10% מ-15%.

בהקשר של משבר המוסדות הפיננסים, חשוב לציין שה'פדרל ריזרב' לא הצליח לשכנע את הרשות השופטת כי על הרשומות של הלוואות החירום שהעניק למוסדות פיננסים ציבוריים לא חל "חוק חופש המידע" והוא חייב לתעד מידע זה בתוך חמישה ימים.

העתירה הוגשה לאחר שה'פד' דחה את בקשת שני כתבים של בלומברג לחשוף מידע מתוקף חוק חופש המידע הפדרלי (FOIA) בנוגע לצעדים שנקט ה'פד' כדי לתמוך בבנקים. השופטת המחוזית הראשית במנהטן, לורטה פרסקה, דחתה את הטענה של ה'פד' כי שמירת המסמכים וחשיפתם תפגע בתחרות בין הגופים הלווים וקבעה שהפד "סירב באופן בלתי-חוקי לחשוף רישומים".