מפעילים את התאים האפורים: mind360 מציע משחקים לשיפור החשיבה

דני עבודי, מייסד הסטארט-אפ הישראלי: "אנחנו מציעים למשתמש משחקים שישפרו את הריכוז או היכולת האנליטית, המפותחים על-ידי צוות של פסיכולוגים קוגניטיביים

משחקי מחשב היא קטגוריה שממשיכה לצמוח, גם בעיתות משבר, הודות לאפקט ההתמכרות שטמון בהם. כך, קיימים הרבה סוגים של משחקי מחשב, בהם משחקי יכולת, משחקי אסטרטגיה ומשחקי מזל. הסטארט-אפ הישראלי mind360, שהוקם ב-2008 ע"י דני עבודי (מנכ"ל), ד"ר ערן חיות (פסיכולוג ראשי) וגיל שטיינר (מעצב ראשי), מתברג היטב בשוק זה, אבל עם טוויסט.

"אנחנו מציעים למשתמש משחקים לשיפור יכולות החשיבה, כגון ריכוז או יכולת אנליטית, אשר מפותחים על-ידי צוות של פסיכולוגים קוגניטיביים", מסביר עבודי. "הפלטפורמה שלנו יודעת גם לדרג את השחקנים ולנתח את הביצועים שלהם במטרה לזהות את נקודות החולשה והחוזק הקוגניטיביים שלהם. בהתאם לכך, המערכת מציעה למשתמשים מסלול לשיפור".

כעת קיימים באתר 10 משחקים, ובכל חודש מייצרת החברה כ-2 משחקים נוספים. למרות שמדובר במשחקים בהם המשתמש מתחרה מול המחשב, עבודי אומר כי "לפלטפורמה יש גם יכולות סוציאליות, שמאפשרות למשתמשים להתמודד מול שחקנים אחרים, להשוות את מצבם למישהו ספציפי או לקבוצת ייחוס ולתקשר עם שחקנים אחרים". כך, המערכת יודעת גם ליצור סטטיסטיקות כמו למשל, שהציונים המצטברים של הנשים באתר גבוהים בכ-10% מאלו של הגברים.

הפלטפורמה הושקה במארס, ומספר המבקרים בה מדי חודש עומד על יותר מ-150 אלף, רובם בגילאי 30-50. לדברי עבודי, מה שמבדל את mind360 מהמתחרים זה העובדה "שהמשחקים שלנו מבוססים על מחקרים, שהוכיחו שפעילויות מסויימות יכולות לשפר ולשמר את יכולות החשיבה, ואף לסייע בטיפול בהפרעות קשב אצל ילדים, ולמנוע מחלות כגון אלצהיימר".

איך עושים מזה כסף?

עבודי: "חלק מהמשחקים מוצעים בחינם, ועבור גישה למשחקים מורכבים יותר אנחנו דורשים כ-10 דולר לחודש". עד כה גייסה החברה 1 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים זרים, ולדברי עבודי, החברה כבר מייצרת הכנסות, והיא צפויה להגיע למאזן בתחילת 2010.

לחברה יש שיתוף פעולה עם האתר של "ג'רוזלם פוסט", והיא נמצאת במגעים עם יאהו, שמעוניינת להציע את המשחקים כחלק מיאהו גיימס. "יש לנו גם הסכם הפצה עם אוברון הישראלית, שתטמיע את המשחקים שלנו אצלה", אומר עבודי.

בעתיד מתכננת החברה ליצור שיתופי פעולה עם מוסדות חינוכיים, לצד הסכמים עם חברות מדיה."השוק שבו אנחנו פועלים צעיר יחסית ועדיין לא אומץ על-ידי החברות הגדולות". חברות מוכרות שכן פועלות בזירה הן Happy-Neuron ו-Lumosity.

ל- mind360 יש גם פן חברתי - החברה תתרום בכל שנה 10% מהרווחים שלה, למטרות שתואמות את הפעילות שלה, כאשר הגולשים ייקחו חלק בהחלטה למי לתרום את הכסף. "זה שילוב של טכנולוגיה שגם עושה טוב לאנושות", אומר עבודי.