מהפך ב-AIG: המנכ"ל החדש פונה לעזרתו של הנק גרינברג

רוברט בן-משה אומר שהוא מעוניין לפנות לגרינברג, שמצוי במאבק משפטי מול החברה, על בסיס קבוע לקבלת עצות לשיקום ענקית הביטוח האמריקנית

רוברט בן-משה, המנכ"ל החדש של AIG , אומר שהוא מעוניין לפנות לגרינברג, המנכ"ל היוצא, שמצוי במאבק משפטי מול החברה, על בסיס קבוע לקבלת עצות לשיקום

"העולם אולי בחר להפוך אותו לאיש הרע. אני חושב שהוא אדם שהיו לו כמה בעיות, אך הוא יכול לסייע לנו בפתרונות", אמר בן-משה על גרינברג. "יש לי המון כבוד אליו. הוא בנה עסק מדהים"

AIG להנק גרינברג: סלחנו לך על הכל, זקוקים לעזרתך. זו תמצית המסר של רוברט בן משה, המנכ"ל החדש של AIG, אל מוריס "הנק" גרינברג - האיש שהפך את החברה לקבוצת הביטוח הגדולה בעולם אך הודח ממנה ב-2005, ומנהל איתה מאז מאבק משפטי חסר פשרות.

בן-משה, 65, שהתמנה למנכ"ל AIG ב-10 לאוגוסט, אמר הוא משוחח עם גרינברג זה חודשים על מצב החברה, שחייב את חילוצה לפני פשיטת רגל בסיוע מסיבי של הממשל האמריקני מאז ספטמבר 2008. לדבריו, הוא יצר קשר עם גרינברג כדי לשמוע את הערכותיו כאשר הוא קיבל פנייה לגבי קבלת התפקיד, ואחרי שקיבל אותו הוא פנה לגרינברג לקבלת עזרה ותמיכה.

פיוס בלתי רגיל

המחווה של בן-משה עשויה להוביל לפיוס בלתי רגיל בין AIG וגרינברג, שהיה קוץ בבשרה של החברה מאז הדחתו ב-2005. מניית AIG עלתה אמש (ד') במסחר שאחרי הסגירה ב-4.2% ל-39.29 דולר, כאשר במסחר הרגיל היא זינקה בכמעט 11%, בסימן לכך שהמשקיעים רואים בפיוס התפתחות חיובית.

"העולם אולי בחר להפוך אותו לאיש הרע. אני חושב שהוא אדם שהיו לו כמה בעיות, אך הוא יכול לסייע לנו בפתרונות", אמר בן-משה בראיון שנערך בווילה שלו בקרואטיה המשקיפה על הים האדריאטי. "יש לי המון כבוד אליו. הוא בנה עסק מדהים", הוסיף בן-משה, שכיהן לפני כן כמנכ"ל חברת ביטוחי החיים הגדולה בארה"ב, מטלייף (MetLife). "אני רוצה שהוא יידע מה אנחנו עושים, אני רוצה לחלוק איתו את הרעיונות שלי, ולקבל את היתרונות של הביקורת או התמיכה שלו".

"אשמח לתת את עזרתי"

בראיון נפרד בטלפון מניו יורק אמר גרינברג שהוא מכיר את בן-משה זה שנים, ומעריך אותו מאוד. "הוא אדם מוכשר מאוד שעשה עבודה טובה מאוד במטלייף. אם בוב בן-משה מעוניין בעזרתי, אשמח לתת לו אותה, בכל מה שהוא רוצה שאעשה", אמר. גרינברג הוסיף שהוא מקווה להשיג הסכם שיסדיר את שורת התביעות ההדדיות שתלויות בינו ובין AIG.

גרינברג בן ה-84 הודח מ-AIG מפני שהוא סירב לשתף פעולה עם בדיקה פנימית של נהלי החשבונאות של החברה. עד להתערבות הממשל שנעשתה ב-AIG בשנה שעברה, הוא היה בעל המניות העיקרי בה.

גרינברג התפרסם גם בביקורתו חסרת הרחמים כלפי אלו שהחליפו אותו בתפקיד ב-AIG. הוא טען שיורשו, מרטין סאליבן, עובד קשה מדי כדי למצוא חן בעיני המפקחים. אחר כך הוא מתח ביקורת על קודמו של בן-משה, אד לידי, לשעבר מנכ"ל חברת ביטוחי הרכב אולסטייט. גרינברג טען שללידי אין את הניסיון הדרוש לניהול AIG.

סיכויים להצליח

בן-משה הוא המנכ"ל החמישי שלAIG מאז 2005, ולדעת גרינברג הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר להצליח בתפקידו. "יש כאלו שכיהנו בתפקיד הזה שלא היו צריכים להתמנות אליו מלכתחילה. לא היה להם את רוחב הידיעה, האינטלקט או הניסיון הדרוש. לבוב יש את כל אלו", אמר גרינברג.

לפני שנתיים ביקר גרינברג בחוף האדריאטי, והוזמן לווילה של בן-משה בדוברובניק. השניים יצאו לאחר מכן לסעוד יחד.

בן-משה אומר שהוא מעוניין לפנות לגרינברג על בסיס קבוע לקבלת עצות כאשר הוא מנסה לשקם את AIG, תהליך שלהערכתו ייקח יותר משנה ואולי אף שלוש שנים. לדבריו, הוא אינו מאמין במכירת נכסים של החברה בכל מחיר.

"אתה בונה ערך, ואחר כך אתה בודק איך להביא את החברה לגודל הנכון", אמר בן-משה. "זה ידרוש יותר מ-6 או 12 חודשים. יתכן שזה ייקח 36 חודשים. אני לא יודע כמה".