אירופה סיימה את השבוע בעליות: אמבלייז זינקה ב-10.1%

אמבלייז פירסמה את דו"חותיה הכספיים היום ■ הקאק בפריז השלים עלייה שבועית של 2.1% ■ לוריאל קטפה המלצות מאנליסטים וזינקה ב-7.4% בפריז ■ מדד אמון הצרכנים בגוש האירו זינק מעל לציפיות

בורסות אירופה רשמו היום עליות, כשהמשקיעים שאבו עידוד מתוצאותיה של לוריאל (שהן בנק אוף אמריקה והן UBS העלו לה את ההמלצה), מנתוני מאקרו טובים וכן, על רקע עלייה במחירי הסחורות, שמוסיפה לסימנים המאותתים על התאוששות כלכלית.

העליות באירופה נבעו היום מהעליות אמש בוול סטריט ועל רקע העלאת תחזית ההכנסות של אינטל מעבר לים - יצרנית המעבדים הגדולה בעולם. לפי נתוני סוכנות הידיעות "בלומברג", מדד המניות הכלל-אירופאי דאו-ג'ונס 600 נסחר לפי מכפיל רווח של 47.6 - המכפיל הגבוה ביותר מאז 2003, מה שמעיד על כך שהמדד יקר או לחלופין שבשוק מצפים לצמיחה חדה ברווחי החברות בחודשים הקרובים.

"החברות דיווחו על רווחי-הון", אמר לסוכנות הידיעות ברונו דוקרוס, מנהל קרנות השקעה בקרדיף ניהול נכסים. "הם לקחו את השור בקרניו וארגנו מחדש את החברות. מדובר בדבר חיובי ואנו מריעים לו. אנו בהתאוששות כלכלית והמספרים מאשרים את זה", הוסיף.

הפוטסי בלונדון עלה ב-0.81% ל-4,908.9 נק' ■ מדד הקאק בפריז עלה ב-1.22% ל-3,693.1,399 נק' ■ הדאקס בפרנקפורט עלה ב-0.86% ל-5,517.35 נק'.

בסיכום שבועי: הפוטסי התחזק ב-1.2%, הקאק ב-2.1% ודאקס ב-1%.

זירת המאקרו

נתונים מתוקנים בדבר התמ"ג בבריטניה לרבעון השני הראו כי הכלכלה הבריטית התכווצה ב-0.7% ברבעון זה, לעומת 0.8% בהערכה הראשונית. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הכלכלה התכווצה ב-5.5%.

אמון הצרכנים בבריטניה נותר באוגוסט ללא שינוי, זה החודש השלישי ברציפות, ברמה של (25-) נקודות. זאת, לעומת (36-) נקודות באוגוסט אשתקד.

אמון הצרכנים בגוש האירו לחודש אוגוסט קפץ ל-80.6 נקודות מ-76 נקודות ביולי, כשאנליסטים ציפו ל-78 נקודות בלבד.

מאזן המדדים המובילים בשוויץ עמד באוגוסט על 0.4- נק', נמוך מציפיות האנליסטים (0.6- נק') ומהמאזן ביולי (0.85- נק'), שלכשעצמו עודכן מטה מ-0.99- נק' במקור.

מניות בכותרות

רשת קרפור הצרפתית, בה מחזיק גם נוחי דנקנר, דיווחה היום על הפסד של 58.1 מיליון אירו במחצית הראשונה של השנה, לעומת רווח של 747 מיליון אירו בתקופה המקבילה. החברה חזרה על תחזיתה לרווח תפעולי של 2.7-2.8 מיליארד אירו עבור השנה כולה.

ל'וריאל הודיעה אתמול, לאחר הסגירה, כי הרווח הנקי שלה במחצית הראשונה ירד ב-14% ל-1.1 מיליארד אירו, בהתאם לצפי האנליסטים. המכירות עלול-8.8 מיליארד אירו מ-8.6 מיליארד בתקופה המקבילה. שורה של בתי השקעות העלתה המלצותיה לחברה.

מגזר מניות הכרייה ריכזו עניין על רקע העלייה במחירי הסחורות. נציין את ריו טינטו ו-זיטרטה. במגזר הסחורות והנפט, נציין גם את בריטיש פטרוליום.

ל'וריאל דיווחה אמש כי רווחיה במחצית הראשונה קטנו בשיעור נמוך מהצפוי - 8.3% ל-1.37 מיליארד אירו. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 1.29 מיליארד אירו. המכירות עלו ב-1%.

בעקבות העלאת תחזית ההכנסות של אינטל מעבר לים, טיפסו מניות לוג'יטק (סימול: LOGN.VX בבורסה בציריך), אלקטל-לוסנט ונוקיה .

ישראליות מעבר לים

QLI מפעילת ההימורים הלא מקוונים הנסחרת בבורסת לונדון, הודיעה היום על קיטון של כ-20% בהכנסותיה ברבעון האחרון ל-57.9 מיליון ליש"ט. ה-EBITDA נפל בכ-57% ל-11.8 מיליון ליש"ט.

נאנט נדל"ן הודיעה כי היום יופץ לבעלי מניותיה מזכר ובו תאריך לאסיפה כללית מיוחדת, שבה יוכלו להצביע על מחיקת המניה ממסחר בבורסת ה-AIM. האסיפה תתקיים במטה החברה ב-16 בספטמבר.

מניות שמרכזות עניין - PSP בציריך ו-888 בלונדון על רקע דו"חותיה שפורסמו אתמול.

מדג'ניקס הכריזה כי אחד ממטופליה שטופל ברקמת אפודור (EPODURE) המשיך להיות מטופל ביעילות כנגד אנמיה, ללא זריקת אריתרופואיטין (חומר המווסת את ייצור כדוריות הדם האדומות).

הכנסותיה של אמבלייז קטנו במחצית הראשונה ב-6.5% ל-270.78 מיליון דולר. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי מניות הרוב הצטמצם ב-59.7% ל-4.36 מיליון דולר.