וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: אינטל התחזקה ב-4.2%

אינטל העלתה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון ■ המדדים המובילים סיימו את השבוע בעליות קלות ■ טיפאני'ס זינקה ב-11.4% לאור דו"חות מפתיעים ■ פוטאש ומוזאיק ירדו על רקע הורדת המלצה מ-UBS

הנאסד"ק הצליח לצבוע את סיום שבוע המסחר באופטימיות, כלומר בירוק. בדקותיו האחרונות של המסחר חזר מדד מניות הטכנולוגיה לעליות שערים, לאחר שהיה האחרון לסגת לירידות מוקדם יותר. אחרי הכל, היו לו הרבה סיבות לעלות היום - שלל חדשות טובות של ממש מחברות במגזר כמו דל, מארוול ואינטל, למשל.

המסחר החל בעליות אך לאט-לאט, וחרף שפע של סיבות טובות לאופטימיות, הכריעו החששות מפני משך הזמן של ההתאוששות הכלכלית את וול סטריט - מדד מסחר אחד אחר השני.

לירידות, למרות שלא נראה כך במבט ראשון, טעמים רבים: ראשית, מדד אמון הצרכנים שפורסם היום הוא הנמוך מזה 4 חודשים (גם אם היכה את התחזיות); שנית, נתוני הצריכה הפרטית, שאומנם תאמו את הצפי המוקדם, נובעים רובם ככולם מתוכנית "מזומן עבור טרנטה" והשאלה הגדולה נותרת האם לצריכה הפרטית יש מנוע צמיחה גם ללא סבסוד ממשלתי; שלישית, זהירות יתר מאפיינת את המשקיעים במחזור מסחר דליל המאפיין את ימי שישי ואת סוף הקיץ, לאחר עלייה של 45% ממארס בראלי בשוק המניות האמריקני החל ממארס.

"כל שנה באוגוסט אנו עדים למגמה הזו, של נפח מסחר דליל. רוב הסוחרים המקצועיים נופשים בהמפטונס", אמר מייקל קיין, מנכ"ל Hedgeable.com. "השוק ממשיך להתייחס באדישות לחדשות טובות, לאיתותים שמצביעים על שיפור בצמיחה הכלכלית", אמר האנליסט ניק קאליוואס. הוא הצביע במיוחד על השיפור במכירת מוצרים בני קיימא והזינוק במכירת בתים חדשים.

הצריכה הפרטית בארה"ב, שהיקפה פורסם היום, גדלה בקצב איטי יותר מאשר ברבעון הקודם - סימן לכך שהחלק הגדול ביותר בכלכלה האמריקנית הוא גם האיטי ביותר להתאושש מהמשבר. "הוצאות הצרכנים מאד עמומות. האבטלה מתגברת והאנשים עדיין מזועזעים מהירידות במחירי הבתים ומהמצב הכלכלי בכלל", סבורים ב-JP מורגן-צ'ייס. בעוד שכלכלנים מעריכים שהוצאות הצרכנים יחזרו למגמת עלייה ברבעון הנוכחי, הרי שרוב העלייה היא הודות לתוכניות כמו "מזומן תמורת גרוטאה" של ממשל אובמה.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.38% ל-9,544.65 נק' מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.19% ל-1,028.97 נק' ■ מדד הנאסד"ק עלה ב-0.05% ל-2,028.77 נק'.

בסיכום שבועי: הדאו ג'ונס עלה ב-0.4%, ה-S&P 500 עלה ב-2.1% ל-1,009.06 נק' והנאסד"ק עלה ב-0.4%.

זירת המאקרו

ב-15:30, שעון ישראל, פורסמו נתונים בדבר הכנסה וצריכה פרטית לחודש יולי. ההכנסה פרטית נותרה ללא שינוי, חרף ציפיות לגידול בשיעור של 0.1%, לעומת ירידה של 1.1% - עידכון של הנתון המקורי (ירידה של 1.3%).

הצריכה הפרטית, אשר מהווה כ-70% מהתמ"ג, גדלה, כצפוי, ב-0.2%, בהמשך לעלייה בשיעור 0.6% בחודש יוני. גם כאן, עודכן נתון יוני מעלייה של 0.4% במקור.

נתון האינפלציה הנגזר מסיכום הנתונים ירד ב-0.8%, או, בניכוי מוצרי מזון ואנרגיה - ליבתו עלתה ב-0.1% ביולי.

ב-17:00 פורסם הנתון האחרון לשבוע זה - מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מתוקנים, לחודש אוגוסט. בעוד הצפי הינו ל-64.8 נקודות, עלה המדד ל-65.7 נקודות, גבוה מהקריאה המקדמית (63.2 נקודות).

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר ננעלו בעלייה של 0.3% לרמה של 72.74 דולר לחבית.

מניות בכותרות

אינטל מעלה את תחזית ההכנסות בכ-200 מיליון דולר, והתחזית החדשה היא להכנסות בטווח שאמצעו 9 מיליארד דולר - גבוה מציפיות השוק העומדות על 8.55 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

טיפאני'ס שפרסמה היום דו"חות, העלתה את התחזית לשנה כולה לרווח של 1.65-1.75 דולר למניה, כשאנליסטים מצפים לרווח של 1.58 דולר. היא מצפה לקיטון של כ-10% במכירותיה.

צ'יינה יוניקום הודיעה היום כי היא חתמה עם אפל על עסקה לשלוש שנים למכירת האייפון בסין, החל מהרבעון הרביעי.

גולשי האינטרנט האמריקנים צפו במהלך חודש יולי ב-8.9 מיליארד סרטוני וידאו באתרים של גוגל , 99% מתוכם - ביו-טיוב. לפי comScore, בחודש זה עמד הנתח שלגוגל בשוק הווידאו המקוון על 42%.

מקורות יודעי דבר אמרו כי AIG עשויה לקבל הצעות נמוכות ממה שצפתה לעסקי ביטוח החיים שלה בטיוואן. החברה ציפתה לגייס 2 מיליארד דולר. ועם זאת, הטרנד החיובי הרצוף במניה הוא הארוך ביותר מזה למעלה משנתיים - והמוכרים בחסר נאלצים לקנות מניות הדוחפות את המניה מעלה עוד יותר כדי לצמצם הפסדים.

ענקית המחשבים דל פירסמה במפתיע את דו"חותיה הרבעוניים דקות לפני נעילת המסחר. החברה דיווחה על רווח של 24 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 23 סנט למניה. בשורה העליונה, רשמה דל הכנסות של 12.8 מיליארד דולר והיכתה את הצפי להכנסות בסך 12.59 מיליארד דולר.

בבנק השוויצרי המאוחד, הלא הוא UBS, הורידו את ההמלצה למניות מפיקות הדשנים פוטאש ומוזאיק ל"נייטרלי" מ"קנייה" על רקע שווי המניות וציפיות מתונות להתאוששות הענף.

ישראליות מעבר לים

לפי דיווחים בארה"ב, טבע פיטרה 95 עובדים במפעל שנסגר. המפעל, בו ייצרה טבע תרופות גנריות לבעלי חיים, הושבת לאחר שה-FDA גילה פגמים בתהליך הייצור בו.

דו"ח אינפונטיקס הרבעוני העוסק בטכנולוגיות הדור הרביעי חושף כי אלווריון הובילה בהכנסות ממכירת ציוד WiMax, אפילו מעל מוטורולה . על-פי הדו"ח, מספר המנויים בטכנולוגיה זו יגיע ל-140 מיליון ברחבי העולם ב-2013.

טאואר הוסיפה לרכז עניין, לאחר שהודיעה אתמול כי קיבלה הודעה רשמית מבורסת הנאסד"ק לפיה היא נשארת להיסחר ברשימת המסחר הראשית של הנאסד"ק. התנאי להישארות ברשימה הראשית הוא היסחרות של המניה במחיר של מעל לדולר אחד במשך 10 ימי מסחר רצופים, תנאי שעמדה בו החברה.

סקיילקס העומדת לרכוש את פרטנר בכ-5.29 מיליארד שקל, הודיעה אתמול כי תנפיק אג"ח בהיקף של מיליארד שקל בשלוש סדרות - אג"ח בריבית קבוע, אג"ח בריבית משתנה ואג"ל להמרה.

מארוול דיווחה אמש, לאחר הנעילה, על תוצאותיה לסיכום הרבעון. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 18 סנט למניה כשצפי השוק הוא לרווח של 14 סנט למניה והכנסות של 640.6 מיליון דולר אל מול צפי אנליסטים ל-619.83 מיליון דולר הכנסות.

דלק US מינתה את מארק ב. קוקס לסמנכ"ל הכספים.