לידר שוקי הון: הריבית תעלה ל-1.25% בחודשים הקרובים

כלכלני בנק אגוד צופים כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.4% ובכל שנת 2009 על 4% ■ האופציות על הדולר משקפות לו ירידה זעומה של 0.05% ל-3.82 שקלים

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות זעומה בשיעור של 0.05% לרמה של 3.82 שקלים בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.822 שקלים.

ריבית אמנם צפויה לעלות בחודשים הקרובים, אך השוק מתמחר העלאת ריבית אגרסיבית מדי. תהליך החזרה לשיווי משקל של הריבית יהיה איטי ביחס לעבר ויתאפיין בעצירות ממושכות לנוכח הפגיעות הגבוהה לזעזועים פיננסיים-ריאליים של הצמיחה העולמית". כך מעריך רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון.

לדברי גוזלן, נראה כי השוק נתן משקל גבוה מדי לחלק הראשון של הודעת הבנק בדבר החזרה לפוקוס המקומי, ובעיקר לאינפלציה, ומשקל נמוך מדיי לחשש מפני מהמורות אפשריות בהתפתחות הצמיחה העולמית.

גוזלן מערך כי בנק ישראל לא יסתפק במהלך העלאה בודד, ותהיה העלאת ריבית ל-1.25% בחודשים הקרובים, ולאחריה - המתנה ממושכת.

לנוכח המתאם הגבוה בין השוק הקונצרני המקומי לזה שבחו"ל ורמת המרווחים הנמוכה, כלכלני לידר שוקי הון מייחסים הסתברות גבוהה יותר לתרחיש שבו התל בונד 20 יניב תשואה עודפת על פני התל בונד 40 בתקופה הקרובה.

כלכלני אגוד: ב-2009 תעמוד האינפלציה על 4%

"יחסית למחירי האג"ח הממשלתיות השקליות, שוק המניות בישראל מתומחר בצורה סבירה, וכיוון המסחר שלו בשבוע הקרוב יושפע מזרם נתוני המאקרו ומפרסום תוצאותיהן הכספיות של חברות מובילות בשוק המקומי", כך מעריכים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

כלכלני אגוד מעדיפים סקטורים מחזוריים מסוימים, כמו מוצרי צריכה מותרות וסקטור התעשייה, אך גם את מגזר הבריאות הדפנסיבי. "ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה לסקטור הטכנולוגיה, בעיקר לחברות עם שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים חופשי יציב, ולמגזר התשתיות בשווקים המתעוררים".

ברמה גיאוגרפית ממליצים באגוד להמשיך בחשיפה לשווקים המתעוררי, כדוגמת דרום קוריאה, טייוואן וברזיל. חלק קטן מהתיק, של 5%-10% בהתאם לאופי התיק, מקצים הכלכלנים לסחורות, עם העדפה לסקטור המתכות בצפון אמריקה על רקע רמות מלאי נמוכות באזור זה.

בבנק אגוד צופים כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.4% ובכל שנת 2009 על 4%.

ולבסוף, אשר לשוק המט"ח - נקודת תמיכה קרובה שוכנת ב-3.789 שקלים לדולר ורחוקה ב-3.74 שקלים לדולר. רמת התנגדות נמצאת ב-3.3832 שקלים לדולר.