רשת אירית וחברת הליסינג דורנט יפורקו; הוארכה הקפאת ההליכים לג'אמפ ונורטל

המחוזי סיים את הקפאת ההליכים של רשת האופנה אירית לאחר שהוגשו רק שתי הצעות נמוכות ■ אלשיך: הצעת הרכש מיועדת כנראה לצרכים עלומים, אך כנראה לא להבראת החברה ■ בדורנט נכשל הנאמן בגיבוש הסדר נושים

בית המשפט המחוזי בת"א סיים היום (א') את הקפאות ההליכים של רשת האופנה "אירית ליין" ושל חברת הליסינג "דורנט". נגד השתיים יוצא בקרוב צו פירוק. מנגד, הוארכה עד ל-22 באוקטובר הקפאת ההליכים לרשת האופנה ג'אמפ ולחברת התקשורת נורטל ישראל.

השופטת ורדה אלשיך קיבלה את בקשת נאמני "אירית", עוה"ד עמית לדרמן ואביתר קרמר, והורתה על סיום הקפאת ההליכים לאחר שהוגשו רק שתי הצעות נמוכות: בעלת מניות המיעוט באירית, חברת ניו אימאג', הציעה 1.5 מיליון שקל, ואילו בעל המניות לשעבר צביקה אסור הציע 1.8 מיליון שקל (מבלי לגבות זאת בערבות בנקאית). בנוסף, המציעים ביקשו לרכוש רק את מניות הרשת, כדי להשתמש בהפסדים הצבורים של הרשת בסך 15 מיליון שקל לצרכי קיזוז מס, ולא לרכוש את פעילותה (המציעים חששו שייקלעו לקשיים), דבר שלדעת אלשיך מנוגד להליך הבראה.

"רכישת החברה מיועדת כנראה לצרכים עלומים, ואני נזהרת בלשוני, אך כנראה לא להבראתה", ציינה אלשיך. "אם בהבראה היה מדובר, היתה נרכשת גם הפעילות בראש ובראשונה". לדבריה, "מהרגע הראשון קינן בי ספק גדול, אם בכלל יש מקום ליתן צו הקפאת הליכים. צר לי שבסופו של יום החשש הזה רק לבש עור וגידים". היא הורתה להעביר אליה את בקשת הפירוק שהגישו העובדים כדי שתמנה מפרק זמני. לדבריה, הליך הפירוק הוא המיטבי כדי לבחון האם קרסה החברה "אך ורק בשל ניהול עסקים כושל או שיש משהו נוסף מאחורי הדברים".

מפרק זמני לדורנט

גם חברת הליסינג דורנט הגיעה לסוף דרכה, נוכח כישלון הנאמן, רו"ח חיים קמיל, לגבש הסדר נושים לחברה בעשרת חודשי הקפאת ההליכים. לחברה הוצא כעת צו פירוק זמני, אך ההחלטה אינה צפויה להשפיע על חוכרי הרכבים של החברה, שימשיכו לקבל שירות עד תום תקופת החוזה. עם זאת, לא ייחתמו חוזים חדשים. בתקופת ההקפאה צמצם הנאמן ב-100 מיליון שקל את החוב לנושים המובטחים, באמצעות גביית חובות ומכירת רכבים.

אלשיך מינתה את רו"ח קמיל ואת עו"ד מרדכי שלו למפרקים הזמניים ודחתה את בקשת שישה יבואני רכב (קרסו, כלמוביל, דוד לובינסקי, סוכנות מכוניות לים התיכון, כלל פקטורינג ופסיפיק יבואני מכוניות) להם חייבת דורנט כ-16.5 מיליון שקל, להאריך את הקפאת ההליכים בחודש נוסף.

הארכת הקפאה

במקביל, הוארכה עד ל-22 באוקטובר הקפאת ההליכים לחברת האם של אירית, רשת האופנה ג'אמפ, וזאת בהסכמת הבנקים. אלשיך הורתה לנאמן, רו"ח מנחם רהב, לגבש הסדר נושים תוך 21 יום.

כזכור, חברת מלכה ריטייל גרופ (חברה-בת של רשת "מתאים לי") שבבעלות אבי מלכה זכתה בהתמחרות לרכישת ג'אמפ תמורת 18 מיליון שקל והיא המפעילה הזמנית שלה.

בנוסף הוארכה עד ל-22 באוקטובר גם הקפאת ההליכים של חברת התקשורת נורטל ישראל, וזאת למרות החריגה מתקופת תשעת החודשים הקבועה בחוק. הנאמן עו"ד אבי פילוסוף הודיע כי קצב מכירת קבוצת נורטל העולמית מתנהל לאיטו, וכי נחתם הסכם למכירת חטיבת האנטרפרייז שבישראל, המהווה מחצית מעסקי החברה הישראלית. ואולם, הוא ציין כי טרם נקבע כיצד יחולקו כספי התמורה והאם יועברו רק לנושים ישראלים. השופטת אלשיך נמנעה מלהכריע בסוגייה זו.