דיסקונט: "המגעים עם הבינלאומי חדלו - נמשיך להחזיק בבנק"

ע"פ דו"חות הרבעון השני, הוויתור על מכירת הבנק הביאה את דיסקונט להלימות הון של יותר מ-12% ■ הרווח - 337 מיליון שקל ■ ההפרשה לחובות מסופקים 0.79%

בנק דיסקונט, בניהולו של גיורא עופר, מדווח ברבעון השני על רווח של 337 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 221 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית השנה הגיע הרווח של דיסקונט ל-477 מיליון שקל המשקפים תשואה של 11%. דיסקונט ביטל הפרשה של 130 מיליון שקל שביצע בעבר בגין חבות מס שתהיה לו אם וכאשר ימכור את מניותיו בבנק הבינלאומי. בנטרול ביטול ההפרשה ומרכיבים אחרים, היתה התשואה על ההון של הבנק מגיעה ל-8.4%.

דיסקונט יוצא למלחמה גלויה בצדיק בינו הבעלים של בינלאומי , ומכריז למעשה על ביטול ההבנות הלא רשמיות שהושגו בעבר על מכירת חלקו בבינלאומי. "בעתיד הנראה לעין לא צפוי שינוי בהחזקת דיסקונט בבינלאומי ולכן הוחלט לבטל הפרשה למס שבוצעה בעבר" נכתב בדו"ח.

עופר ברור מאוד ומדבר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "הירידה באחזקותינו בבנק הבינלאומי אינה עומדת על הפרק. המגעים בין הבנק לבעלי השליטה בבינלאומי חדלו. נמשיך להחזיק בבינלאומי".

הנתון המרכזי בדו"ח הוא הלימות ההון, כשסוף-סוף הבעיה הזו של דיסקונט נפתרה. הבנק עומד כעת ביעד הלימות ההון של בנק ישראל. בסוף הרבעון השני עמדה הלימות ההון על 11.49% ולאחר חישוב ההנפקות שביצע ביולי ואוגוסט, לאחר מועד הדו"ח, היתה הלימות ההון מגיעה ל-12.08%. הלימות ההון הראשוני של הבנק עלתה ל-6.92%.

"הבנק בנה מתווה להגעה להלימות הון עד סוף 2009 ומרגע שהשווקים אפשרו זאת פעל נמרצות והגיע ליעד כבר ברבעון השלישי", אמר עופר, "בעתיד נדאג לרמת הלימות הון שתאפשר את המשך מימוש התוכנית העסקית, כשעמידה בהון הרגולטורי היא המינימום".

שיפור בהפרשות

דיסקונט עדכן כעת את התוכנית האסטרטגית. יעד התשואה העתידי שהיה 13% ל-2010 הוחלף ביעד ריאלי יותר לאור המיתון - 9%-11% לשנים 2010-2011. בבנק מדגישים, כי היעד יושג תוך שמירה על יעדי הלימות ההון.

בהפרשות לחובות מסופקים נרשם שיפור, והן עמדו על 231 מיליון שקל בהשוואה ל-252 מיליון שקל ברבעון הקודם. שיעור ההפרשה עמד ברבעון על 0.79%. עופר אופטימי: "היו תחזיות מאוד קודרות של אחרים, אני חשבתי אחרת. רמת הפרשות של 0.8%-1.0% היא רמה בה נמשיך להיות. אם כי נראה לי שלא נגיע ל-1%". *

11