אוגוסט מסתמן כחודש חיובי בענף הרכב עם 15-17 אלף מסירות

זאת למרות הציפיות הראשוניות לירידה חדה במכירות הרכב החדש לאחר העלאת המס במסגרת "מיסוי ירוק"

למרות הציפיות הראשוניות לירידה חדה במכירות הרכב החדש לאחר העלאת המס במסגרת "מיסוי ירוק" החודש, מסתמן גם אוגוסט כחודש חיובי בענף הרכב.

מנתונים ראשוניים עולה כי באוגוסט, שטרם הסתיים, יימסרו לפחות כ-15 אלף כלי חדשים וייתכן, שהכמות תגיע בסופו של דבר לסביבות ה-16 אלף כלי רכב בכפוף לקצב הרישוי בימים האחרונים של החודש. מדובר בנתון קרוב למסירות הרכב החדש באוגוסט אשתקד.

עם זאת בענף מציינים כי חלק לא מבוטל מהמסירות באוגוסט הן "שאריות" מהגל המאסיבי של כלי רכב, ששוחררו על ידי היבואנים עוד ביולי ונמסרו באוגוסט ללקוחות, בעיקר בענף הליסינג, במחירים הישנים או בהנחות.

בענף מעריכים כי גם החודש אחראית דלק רכב לבדה ל-25% עד 30% מכלל המסירות, בין השאר בשל ניצול מחסור וקשיי אספקה אצל מתחרות מפתח בקבוצה 2 ובהן טויוטה ושברולט. צבר ההזמנות של השברולט "קרוז" ושל הטויוטה קורולה לחודשים הבאים מוערך באלפי יחידות.

לנתונים החיוביים תורמת ככל הנראה גם ההתאוששות בקרב החברות הגדולות בענף הליסינג. אתמול פרסמה "שלמה אחזקות" דו"חות לרבעון השני ובו רווח נקי של כ-22 מיליון שקל בפעילות הרכב שלה לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנה זו.

במחצית הראשונה של 2009 מציגה החברה רווח נקי של כ-27 מיליון שקל. הכנסות פעילות קבוצת הרכב במחצית הראשונה של 2009 עמדו על 1,485 מיליון שקל, לעומת 1,392 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בקבוצת שלמה מעריכים כי למיסוי הירוק לא תהיה השפעה מהותית על ענף הליסינג ועל עסקי הקבוצה.