בכיר בטאואר ל"גלובס": "נחזיר לבנקים 25 מ' ד' ברבעון החל מ-2011"

(עדכון) - טאואר חתמה על חוזה גדול בקוריאה שלפי ההערכות יניב לה עשרות מיליוני דולרים החל משנת 2011 ■ בכיר בחברה: יש לנו 83 חוזי מסגרת ואנו מעריכים כי שני-שלישים מהם יהפכו לחוזים מחייבים

ראסל אלוונגר, מנכ"ל חברת השבבים הישראלית טאואר , שוהה בימים אלה בקוריאה לצורך עסקים, ונראה כי עבודתו נושאת פירות. החברה הודיעה היום על חוזה חדש במדינה ובכך היא משיגה את הלקוח השלישי במספר בקוריאה מאז מינתה את מייקל סונג למנהל משרד המכירות הארצי של טאואר בקוריאה בתחילת השנה.

שמו של הלקוח החדש הוא TAEJIN. היקף העסקה לא נמסר אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר בחוזה גדול שיניב לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה החל משנת 2011. טאואר נבחרה כיצרן הבלעדי לייצור שבבים מייצבי מתח בהספקים נמוכים ובעלי יעילות גבוהה של TAEJIN.

"חברת השבבים ממגדל העמק נבחרה בזכות פלטפורמת צריכת החשמל (PM) שלה שתאפשר ל-TAEJIN לענות במהירות על צרכי שוק מייצבי המתח המוערך במיליארדי דולרים ואשר על-פי חברת iSupply יצמח מ-5 מיליארד דולר בשנת 2009 ל-7 מיליארד דולר בשנת 2012", נמסר מטאואר. "הפלטפורמה של טאואר מאפשרת ללקוחותיה ליצור מוצרים חסכוניים תוך שימוש ביתרון של סביבת תכנון עקבית המביאה להכנסות בזמן מהיר".

TAEJIN מציעה מגוון רחב של מוצרי PM, ביניהם מייצבי לינאריים וממתגים, בקרי ספקים וממירי מתח DC-DC. התקנים אלה משמשים במגוון מוצרים בשווקי הצריכה, המיחשוב, התקשורת וה-automotive ובהם מחשבים ביתיים, ממירים, מסכי LCD, מערכות GPS ובעוד מבחר אפליקציות רבות. השבבים מייצבי המתח של TAEJIN משולבים במוצרים של מספר חברות רב בקוריאה, יפן וסין, ובהן: LG, Sanyo, Panasonic, JVC ועוד.

"בחרנו בטאואר כיצרן מומחה עבור מוצרינו משום שהם ידועים כבעלי היכולת הטובה ביותר להצלחה ראשונה בתהליכי תכנון, פיתוח וייצור. עבדנו עם מספר יצרניות אחרות, אך הן אינן הצליחו לעמוד בדרישותינו עבור ביצועים, מחיר, שירות לקוחות ודיוק בתכנון", אמר צ'וי טאי היוק, מנכ"ל ונשיא חברת TAEJIN. "פלטפורמת ה-PM המשופרת ויכולות התכנון המעולות של טאואר עונים על הסטנדרטים הגבוהים שלנו לאיכות ואפשרו את הצלחתנו במתן מענה מהיר לצרכים הגדלים של לקוחותינו ומעבר לייצור המוני. אנו מצפים להמשך הקשר החזק והאסטרטגי שלנו לספק את הדור הבא של מוצרי ה-PM".

קפיצת מדרגה בתוצאות הכספיות - החל מהרבעון הראשון 2010

לפני חודשים ספורים, כאשר המשבר הכלכלי זרע הרס כמעט בכל פינה בעולם, מניית טאואר צנחה, ההזמנות קרסו, תפוקת המפעלים ירדה באופן דרסטי והעובדים עברו ל-4 ימי עבודה. היום, עם ההתאוששות הכלכלית והביטחון שחוזר לצרכים ולעסקים, המצב נראה אחרת לגמרי בטאואר. בכיר בחברה אומר היום ל"גלובס", כי החברה תעמוד בהתחייבויותיה לבנקים ומסמן את הרבעון הראשון של 2010 כרבעון בו תירשם קפיצת מדרגה בתוצאות הכספיות של החברה.

טאואר חובות

"כל החוזים עליהם הודענו בחודשיים האחרונים ישפיעו בעיקר מהרבעון הראשון של 2010", אומר הבכיר. "הרבעון הראשון של 2010 יהיה הרבה יותר טוב. אנשים פחדו במיתון, אך כעת החששות ירדו".

הבכיר בחברה מספר כי מפעלי החברה עדיין מייצרים בתפוקה ממוצעת של כ-70%, כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, אולם בחברה מצפים לעלייה בתפוקה ברבעון הרביעי וחזרה לתפוקה של יותר מ-80% ברבעון הראשון של 2010. ומה לגבי העובדים? ובכן, עובדי הייצור, המהווים כ-40% מסך עובדי החברה, חזרו כבר לעבודה מלאה. שאר העובדים יחזרו במהלך ספטמבר ל-90% משרה (לעומת 80% כיום) ואם מצבה של טאואר ימשיך להשתפר - כל העובדים יחזר למשרה מלאה החל מאוקטובר.

אחת הסיבות לרצף החוזים המרשים של טאואר בחודשיים האחרונים היא העובדה שלחברה היו הסכמי מסגרת עם לקוחות אשר חששו להתחייב בשל חוסר הבהירות שנבע מהמשבר העולמי. כעת, משרמת האי-ודאות הופחתה במידה ניכרה, אותם חוזי-מסגרת הופכים אט אט לחוזים מחייבים, ולטאואר נותרו לא מעט חוזים בצנרת.

"לפני חודש הודענו במעמד הדו"חות הכספיים שיש לנו 83 חוזים בצנרת", אומר הבכיר. "לא כולם גדולים וחלקם עם לקוחות קיימים. בערך שני שלישים מהחוזים כרגע לא סגורים אך אנו מעריכים כי הם יהפכו לחוזים מחייבים. לא בטוח שנודיע על כולם כי לפעמים הלקוח לא רוצה שנודיע. יש לנו חוזים, ואפילו משמעותיים, שלא הודענו עליהם, אשר היקפם הינו פחות מ-15 מיליון דולר בשנה".

וכאשר המצב משתפר, בטאואר מרגישים מספיק בטוחים כדי להעריך שהחובות לבנקים יוחזרו במלואם. החברה חייבת יותר מ-200 מיליון דולר לבנקים הפועלים ולאומי, אולם היא צריכה להחזיר החל מ-2011. החברה מייצרת כיום מזומנים בהיקף של 15 מיליון דולר ברבעון, אך ההערכה היא שבשנה הבאה היא תחזור לרמת הכנסות של כ-95 מיליון דולר ברבעון (כולל תוצאות ג'אז), מה שיעמיד את קצב ייצור המזומנים על 100 מיליון דולר בשנה.

"לפי התכנית העסקית, נתחיל להחזיר לבנקים 25 מיליון דולר בכל רבעון החל משנת 2011", מסכם הבכיר.