בנק אוף אמריקה מבקש לפרוע 20 מיליארד דולר מחובו לממשל

הבנק לא מבקש לפרוע את כל 45 מיליארד הדולר שקיבל מהממשל במסגרת תוכנית ה-TARP ■ פירעון חלקי של החוב לממשל, כפי שמציע הבנק, יבטל את מעמדו של כ"מקבל סיוע יוצא דופן"

בנק אוף אמריקה פנה לממשל האמריקני בהצעה לפרוע חלק מ-20 מיליארד הדולר שהבנק קיבל ממנו במסגרת הסיוע למימוש הרכישה של מריל לינץ'. כך דיווח היום (ג') ה"וול סטריט ג'ורנל", בהסתמך על מקורות שזהותם לא נחשפה.

העיתון דיווח עוד, כי בנק אוף אמריקה מבקש לסיים את ההסדר שבו חולק הבנק את הפסדיו מנכסי מריל לינץ' עם הממשל. משרד האוצר והבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב) ביקשו מבנק אוף אמריקה לשלם 300-500 מיליון דולר כדי לסיים את ההסדר הזה.

הבנקים גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן כבר פרעו את חובותיהם לממשל, ונפטרו מהמגבלות על גובה התגמולים.

לפי הג'ורנל, בנק אוף אמריקה לא הציע לפרוע את כל 45 מיליארד הדולר שקיבל מהממשל במסגרת תוכנית TARP. פירעון חלקי של החוב לממשל יבטל את מעמדו של בנק אוף אמריקה כ"מקבל סיוע יוצא דופן". מעמד כזה מכפיף את הבנק לביקורת מצד הקונגרס ורשויות הפיקוח.

בינואר הסכים הממשל לערוב לנכסים של בנק אוף אמריקה בשווי 118 מיליארד דולר, כדי לסייע לו לרכוש את בנק ההשקעות מריל לינץ' ולהתמזג איתו. המטרה של הממשל היתה למנוע החרפה של המשבר הפיננסי לאחר הקריסה של ליהמן ברדרס. במסגרת ההסכם, יספוג בנק אוף אמריקה 10 מיליארד דולר מההפסדים שיניב מאגר הנכסים, והממשל יספוג 90% מכל ההפסדים הנוספים.