פיתרון לחרם החרדים או באזז לחג? דודי ויסמן סגר שני סניפי AM:PM בשבת

גורם חרדי על הפרסום ב"יתד נאמן": "אילו היו מייחסים לידיעה חשיבות, היא היתה מתפרסמת בעמוד ראשון - או שלפחות היתה הפנייה מהשער"

כוונה אמיתית או באזז לקראת החג? לראשונה מאז הוטל חרם החרדים על רשת שפע שוק של קבוצת אלון, פרסם הבוקר (ד') העיתון החרדי "יתד נאמן" המזוהה עם הליטאים, ידיעה אנונימית ולא מבוססת, המבשרת על פתרון המסתמן לכאורה בין הצדדים.

בידיעה שכותרתה "חלק מחנויות רשת AM:PM נסגרו בשבת קודש", נטען כי חלק מחנויות רשת המריבה am:pm נסגרו בשבת "כחלק ממגמה עליה החליטה הרשת". עוד נכתב כי "בחודשים האחרונים נוצרה תפנית כאשר הנהלת הרשת החליטה על סגירה בפועל של חלק מהחנויות. במהלך שבתות הקיץ נסגרו מספר חנויות ובשבת האחרונה נסגרו עוד חנויות כך שלמעשה חלק נכבד מחנויות הרשת כבר סגורות בשבת". בעיתון הגדילו לעשות כאשר כתבו בנוסף כי "נודע כי בכוונת רשת am:pm למכור חלק מהסניפים לרשת שומרת שבת".

אלא שבניגוד לאמור, ל"גלובס" נודע כי רק שתי חנויות של AM:PM נסגרו בשבת (אחת מהן בתל-אביב) וככל הידוע, אין כוונה לסגור כעת סניפים נוספים. עם זאת, עצם פרסום הידיעה מהווה תפנית בהתייחסות של העיתון לפרשה.

על פניו נראה כי הפתח לשינוי בהתייחסות התאפשר מאז מינויו של ישראל קלרמן, חרדי מהפלג הליטאי, למנכ"ל רשת שפע שוק.

פרט לעיתון יתד נאמן, בקרב החרדים פועל עיתון נוסף, המודיע, המזוהה עם חסידות גור. מאז הטלת החרם לכאורה, סירבו שני העיתונים לפרסם מודעות פרסום של רשת שפע שוק. בשוק מעריכים כי פרסום הכתבה הנוכחית ביתד נאמן הוא מהלך של כוונות טובות לקראת ראש השנה ונועד להכשיר את הקרקע לקראת קבלת מודעות פרסום של שפע שוק לחג. בקרב החרדים מציינים גם את העובדה שהכתבה התפרסמה בקטן ובעמוד פנימי. "אילו היו מייחסים לה חשיבות, היא הייתה מתפרסמת בעמוד ראשון או שלפחות הייתה הפניה מהשער", אומר גורם חרדי.

בשיחה עם "גלובס", גורם בועדת הרבנים הביע היום פסימיות בדבר פתרון מסתמן. "בין הצדדים יש מגעים של שליחים פה, שליחים שם. שמענו כבר בעבר הצהרות שקודם אני אסגור ארבעה סניפים ואחר-כך נראה. גם מה ששמענו עכשיו זה ברוח הדברים האלה. דודי וייסמן לא חותם. כשהתחלנו את המאבק היו לו 30 חנויות שפתוחות בשבת ועכשיו יש 43 חנויות שפתוחות בשבת. אז מה?". גם מזכיר ועדת הרבנים, הרב יצחק גולדקנופף, הגיב היום בציניות.

"אני מקבל בשמחה את הידיעה. קניתי תופים, חצוצרות ומצילתיים ואני מחכה לרגע שיסגרו ונוכל לרקוד ברחובות ונשמח שחנויות am:pm נסגרו בשבתות".

יצוין כי רשת שפע שוק שמנתה בשיאה 47 סניפים, מונה היום 17 סניפים בלבד לאחר שמרבית הסניפים הוסבו למותג מגה בול, וזאת בעקבות חרם החרדים.