פרוטוקול ה"פד" מגלה: "ההידרדרות הכלכלית מגיעה לסיומה"

פרוטוקול ישיבת הריבית מאוגוסט מגלה עם זאת, כי אין אפשרות לבסס את חוזקה של ההבראה ■ משקיפים, שנכחו בישיבה, סיכמו כי יש סימנים לכך שה"פד" עומד לעבור ל"שלב הבא", שמהווה סיום לתהליכי ההקלה על השוק

פרוטוקול ישיבת ה"פדרל ריזרב" מתאריך 11-12 באוגוסט פורסם היום (ד') בערב שעון ישראל. להזכיר, ה"פד" החליט גם בישיבתו האחרונה להותיר את הריבית בארה"ב בטווח הנמוך היסטורית של 0%-0.25%.

עיון בפרוטוקול מגלה, כי נגידי ה"פד" בטוחים יותר כעת כי ההידרדרות הכלכלית הגיעה לסיומה וההתאוששות הכלכלית תצבור תאוצה ב-2010. עם זאת, חסרות אינדיקציות על מנת להבין מתי תחל הצמיחה ומה יהיה חוזקה של ההבראה הכלכלית. הרבה תלוי, לדעת ה"פד", בהתנהגות הצרכנים האמריקנים אל מול נזקי המיתון. החשש הוא כי ההתאוששות, ככל שתתרחש, תהיה שבירה ונתונה לזעזועים.

הנגידים ציינו לחיוב את העובדה כי שוק הנדל"ן מתייצב וכי הייצור התעשייתי משתפר. עם זאת, קצב אובדן משרות בשוק העבודה עדיין בעלייה והמתחים בשוקי האשראי עדיין קיימים.

ה"פד" החליט להאט את קצב רכישת החוב הממשלתי בגובה 300 מיליארד דולר עד סוף אוקטובר השנה על מנת להקל על הגירעון, המנופח ממילא.

משקיפים, שנכחו בישיבה הנגידים, סיכמו כי יש סימנים לכך שה"פד" עומד לעבור ל"שלב הבא", שמהווה סיום לתהליכי ההקלה על השוק. "בסך הכל, ניתן לסכם את הישיבה האחרונה כ'שקטה'", ציין אחד מהם.

נזכיר, כי בשבוע שעבר ציין ג'פרי לאקר, יו"ר ה"פד" בריצ'מונד, כי "הוא יבחן ברצינות האם יש צורך בחבילת סיוע נוספת לכלכלה".