קרן המנוף של גבי טרבלסי מנהלת מו"מ להשקעה ב"מעריב"

היקף ההשקעה של קרן "סנונית" בעיתון צפוי לעמוד על עשרות מיליוני שקלים ■ "מעריב" ממשיך להפסיד על אף תוכנית ההתייעלות שיישם ■ החברה האם, הכשרת היישוב, כבר קיבלה הלוואה מקרן המנוף "בראשית"

קרן המנוף "סנונית" בראשותו של רו"ח גבי טרבלסי מקיימת משא-ומתן להשקעה במעריב שבשליטת עופר נמרודי, כך נודע ל"גלובס". לפי שעה מדובר במגעים ראשוניים בלבד, אך נודע כי היקף ההשקעה המדובר מסתכם בעשרות מיליוני שקלים. ממעריב ומקרן סנונית לא נמסרה תגובה.

העיתון "מעריב" סובל מהפסדים כבר תקופה ארוכה, ולא אחת התנוססו סימני שאלה על המשך קיומו. רק לפני כמה ימים התברר מתוצאות העיתון לרבעון השני, כי למרות תוכנית ההתייעלות שאימץ לפני יותר משנה הפסדיו גדלו, והיקפם הגיע ברבעון ל-26.4 מיליון שקל.

חברת האם של מעריב, הכשרת הישוב, גם היא אינה במצב מזהיר, ואף קיבלה הלוואה מקרן המנוף "בראשית" של גבי פרל, בניהולם של מני וסרמן ורן גרודצקי, בסוף חודש יוני. הקרן העמידה להכשרת הישוב הלוואה לחמש שנים בגובה 105 מיליון שקל, צמודה למדד בריבית שנתית של 7.5%.

לא סנונית ראשונה

אם תצא ההשקעה של "סנונית" אל הפועל, תהיה זו עבורה העסקה הראשונה, אך השלישית של קרנות המנוף בשוק ("בראשית" השקיעה גם בקרדן ישראל). עבור מעריב, לא תהיה זו הספקת החמצן הראשונה, לאחר שבפברואר השנה כבר קיבל מחברת האם ומבנק הפועלים 87 מיליון שקל.

בהקשר זה, ציין מעריב בדו"חותיו האחרונים כי העמיק את צעדי ההתייעלות בחברה, בין היתר על מנת לעמוד בתנאים שהציב לו הבנק, לו הוא חייב כ-100 מיליון שקל. הפועלים, נזכיר, מחזיק במניות מעריב באמצעות נאמן. מניות אלו היו בבעלות ולדימיר גוסינסקי, ובתמורה להן מחק הבנק לגוסינסקי חוב בהיקף 28 מיליון דולר.