G20: המדיניות הפיסקאלית והמוניטרית תוסיף להיות מרחיבה

רה"מ הבריטי, גורדון בראון: "תשלומים ובונוסים - אסור שיתגמלו כישלון או לקיחת סיכונים" ■ עם זאת לא הצליחו המנהיגים להגיע להסכמה ביחס למיגבלות שיש להטיל על המשכורות במערכת הבנקאית

המנהיגים הפיננסיים העולמיים שנפגשו גם היום (שבת) במסגרת מפגש ה-G20 קראו לשמור על חבל ההצלה הכלכלי בדמותן של חבילות החילוץ והסיוע במדינות השונות עד אשר תובטח באופן יציב ההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם. עם זאת לא הצליחו המנהיגים להגיע להסכמה ביחס למיגבלות שיש להטיל על המשכורות במערכת הבנקאית.

שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים הנפגשים בלונדון הסכימו כי המדיניות הפיסקאלית והמוניטרית תמשיך להיות "מרחיבה".

תחזית הצמיחה העולמית היא בהחלט יותר טובה מאז הפגישה האחרונה שקיימו בכירי ה-G20 באפריל, אך מנהלי המדיניות מודאגים מהאפשרות כי ההידרדרות תתחדש אם יפסיקו את מהלכי העידוד הכלכליים בהם נקטו, מוקדם מדי.

"נמשיך ליישם באופן נחוש את התמיכה הפיננסית הנחוצה" אמרו בתצהיר והוסיפו: "נמשיך בצעדים של הרחבה מוניטרית ופיסקאלית תוך שמירה על יציבות מחירים - עד אשר נשיג יציבות פיסקאלית ארוכת טווח אשר תבטיח באופן יציב את ההתאוששות הכלכלית בעולם".

הפוליטיקאים אר מחפשים אשמים, הפנו את חיציהם במהלך המפגש לכיוונם של הבנקאים וחלוקת מיליוני הדולרים כבונוסים המתמשכת במגזר זה. אך לא הצליחו להסכים על האופן בו יש להגביל את חלוקת הבונוסים, למרות המלצתם של מספר מדינות.

במקום זאת הסכימו המנהיגים הכלכליים ליצור גוף אירגוני עולמי אשר יפקח באופן הדוק יותר על התשלומים במוסדות הפיננסיים, זאת על מנת להניע את הבנקאים מלקחת על עצמם את אותם הימורים מסוכנים אשר הביאו לתחילתו של המשבר באוגוסט 2007, על רקע רצונם להשיג תשואות גבוהות יותר שיבואו לידי ביטוי בחלוקת בונוסים גבוהים יורת, וזאת על חשבון ההתחשבות בסיכונים הכרוכים בהשקעות מסוג זה.

"תשלומים ובונוסים - אסור שיתגמלו כישלון או לקיחת סיכונים" אמר רה"מ הבריטי, גורדון בראון בתחילת המפגש והוסיף "זוהי פגיעה בציבור אשר כספו כמשלם מיסים עזר באופנים שונים לבנקים רבים להימנע מקריסה".