ביהמ"ש: אביה של ד"ר רקפת רודריגז, הפסיכיאטרית של אסי דיין, יעיד עדות מוקדמת

כזכור, רודריגז חשודה בהעלמת הכנסות בסך מיליוני שקלים ■ סניגוריה טענו כי מי שטיפל עבורה בכל נושא ניהול הספרים הוא אביה, שעבר לפני כשנה תאונת דרכים ומאז הוא מרותק למיטתו

בית משפט השלום בתל-אביב איפשר להעיד עדות מוקדמת את אביה של ד"ר רקפת רודריגז, הפסיכיאטרית של אסי דיין, החשודה בעבירות מס. אך זאת, רק לאחר חקירתו בידי חוקרי רשות המסים.

רודריגז חשודה בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים. סניגוריה, עוה"ד קובי גולדמן ואורי גולדמן, טענו כי מי שטיפל עבורה בכל נושא העסק וניהול הספרים הוא אביה, מה עוד שגם לטענת המדינה חלק ניכר מהתקבולים בגין עיסוקה נתפסו בחשבונו.

לטענת הסניגורים, האב עבר תאונת דרכים לפני כשנה ונפגע בעמדו השידרה ומאז הוא מרותק למיטה, ואולם הוא מצוי בהכרה צלולה. לטענתם, הם פנו מספר פעמים למס הכנסה כדי שיחקרו אותו, אך עד כה הדבר לא נעשה.

עוד הם טוענים כי פגיעתו הבריאותית יכולה להביא לסיבוכים שונים, כך שיש יסוד סביר להניח כי לא יהיה ניתן לגבות את העמדות ממנו במועד מאוחר יותר. לטענתם, ללא שמיעת עדותו עלול להיגרם לרודריגז חוסר צדק.

התובעת, עו"ד מינה זמיר מפרקליטות מיסוי וכלכלה, טענה בתגובה כי האב חשוד בכך שסייע לבתו להעלים הכנסות. הם נענו על-ידי רודריגז כי רק בני-משפחתו הקרובים יכולים לתקשר עם האב.

לטענתה, יש לאפשר תחילה לחוקרי רשות המסים לגבות ממנו עדות. רשות המסים ביקשה למנות מומחה רפואי מטעם בית המשפט שייתן חוות-דעת.

בית המשפט קבע כי האב ייחקר תחילה על-ידי החוקרים, ולאחר מכן יחליטו הצדדים ביניהם אם ניתן יהיה להסתפק בהגשת הודאתו בנמסגרת הליך משפטי. אם לא - תיגבה העדות המוקדמת.